Janine Sterenborg
tekstschrijver JanineSchrijft

Janine (1983) is journalist, blogger en copywriter voor diverse media. In 2011 startte ze haar eigen website Nordic Vibes en verder is haar reis naar een ultieme focus en energie te volgen op Mission: Limitless.
-
Content is en blijft king: de kracht van detail en kansen in Instagram Stories
Hoe blijf je als bedrijf overeind in deze snel veranderende wereld? Dat lukt alleen als je innoveert, een duidelijke toegevoegde waarde hebt én deze helder weet te vertalen in een boodschap die je publiek raakt. En de kans is groot dat je je publiek vindt op Facebook. Een update van het werkveld en de mogelijkheden van het altijd innoverende Facebook: over hypergericht adverteren, investeren in verdwijnende content en een varken met lippenstift.
-
Mobile first is zó 2007, gebruik data ter inspiratie en durf te shippen
Britten, Belgen, bloggers en vloggers: een bonte verzameling aan sprekers stond eind oktober op het podium van het eerste congres van IAB in jaren: Digital marketing innovation - how to make it work? In pakhuis De Zwijger in Amsterdam kregen de aanwezigen vele insights. De vijf takeaways komen van Tom Morton, Marnick Vandebroek en Jeroen Lemaire.
-
Give a shit. Daar maak je impact mee
Dat je met klantbeleving het verschil kunt maken, is inmiddels een gegeven. Maar weten is natuurlijk niet hetzelfde als uitvoeren. Vier UX-specialisten gaven tijdens een sessie van Platform Innovatie in Marketing hun kijk op user experience. Marketingfactsblogger Sydney Brouwer besprak drie algemene trends in customer experience, waarna Ruud Huigsloot, Gayana Helder-Vardianian en Raymond Klompsma een kijkje achter de schermen gaven bij respectievelijk T-Mobile, DTG en srprs.me.
Hoe maak je van een vastgelopen 125 jaar oud bedrijf een digitale startup? En hoe ben je onderscheidend in de ogenschijnlijk verzadigde reis- en telecombranche?
-
Jacqueline de Gruyter (appril): “Ik betrek het hele ecosysteem van app-bouwen bij het festival”
Vandaag start appril festival: hét jaarlijkse Nederlandse event over, inderdaad, apps. Het is alweer de vijfde editie en in de afgelopen jaren is het festival, samen met de snel veranderende app-wereld, volwassen geworden. Nu: een terugblik op 9 jaar apps, een beschouwing op het huidige werkveld én een voorzichtige vooruitblik met Appril-oprichter Jacqueline de Gruyter.
-
Contentmarketeers zijn programmamaker, hoofdredacteur en netcoördinator tegelijk
Vijfentachtig contentmarketeers verzamelden zich op maandag 8 november in een warme North Sea Jazz club bij het Westerpark in Amsterdam voor het congres Content Maketing Fast Forward (CMFF) - The Dutch Edition.
De belangrijkste conclusies van Content Marketing Fast Forward: er is te veel kwantiteit, te weinig kwaliteit, er moet een hechtere band ontwikkeld worden met je doelgroep en contentgoud ligt bij je collega’s.
-
Content moet minder, beter en slimmer in 2015
De derde editie van het Congres Facebook Marketing zit er alweer even op. We leerden er veel over alles wat er speelt op het gebied van, juist: Facebook en Marketing! In dit verslag kijken we naar versiertips, het verhaal achter het succes van Voetbalzone, de beste content anno 2015 en hoe je Instagram in kunt zetten voor je merk.
-
De potentie van podcasting
Podcasting is een markt met potentie. Apple startte er mee in 2005, maar heeft de dienst niet verder ontwikkeld omdat het geen winst opleverde. Diverse cijfers laten echter zien dat dat er inmiddels wel mogelijkheden zijn om te verdienen aan podcasts. Mede door de groeiende mobiele markt groeit het aantal luisteraars van podcasts sterker dan het aantal podcasts dat online te vinden is. Dit leerde ik van Jonathan Baillie Strong, producer van podcasts voor diverse media en mede-oprichter van Kickstart Your Dreams. Zijn missie is om dé podcasting-expert te worden.