Tim den Heijer
Left B.R.A.I.N. - Creative strategy & copy B.R.A.I.N. Creatives

Nu: partner B.R.A.I.N. Creatives - Start-up voor creatieve reclame, activatie en communicatie, geïnspireerd door gedragswetenschap.
Daarvoor: Creative Director bij De Combinatie van Factoren, door adverteerders 11 keer uitgeroepen tot beste activatiebureau van Nederland.
Neerlandicus (Leiden) en Certified Behavioural Designer.
Auteur van De Act Factor: hoe opMERKelijke activatie mensen in beweging krijgt.
(Gast)blogger voor Marketingfacts, Marketingtribune, Fonk & Promz.
Esprix Jurylid.
Prijzen & nominaties o.a. Mercur Beste Marketingactie, Esprix, SAN Accent, ADC New York, New York festivals, Epica, Eurobest, Cannes Direct & Cyber Lions.
Werkt(e) voor o.a. IKEA, Heinz, Tele2, Heineken, Chocomel, HEMA, Albert Heijn, Schiphol, Centerparcs, Easyjet, Holland Casino, Belastingdienst & KWF.
-
De trends voor 2018
Behavioral Economics breekt door: zó scoor jij ermee in 2018
"Behavioral Economics Finally Goes Mainstream", schreef The Conversation laatst. Je komt deze wetenschap inderdaad steeds vaker tegen. Zoek op Marketingfacts op termen als Cialdini, Kahneman en nudging en je vindt meer dan 100 artikelen. De stroom populair-wetenschappelijke boeken is nauwelijks meer bij te houden. Podcasts als You Are Not So Smart trekken hordes luisteraars. En in het tv-programma Wetenschap Havermoutpap leren zelfs kinderen nu over de persuasion-principes van Cialdini. Mainstream? Zeker. Maar, hoe ga jij dit als marketeer praktisch toepassen in 2018? In dit artikel deel ik 5 kansen, 3 voorbeelden én 1 concreet startpunt.
-
Non-profitmarketing
Weten wat werkt, snappen wat past
In een oud stripalbum heeft Guust Flater iets uitgevonden: een zelfrijdende rolkoffer. Het apparaat werkt uitstekend, maar de motor neemt zoveel ruimte in, dat er verder alleen nog een tandenborstel in de koffer past. Het werkt, maar het werkt ook niet. Zo is het ook met traditionele fondsenwervingsmethoden.
-
Kennis, houding … en dan? Zo herken je een activatie die wél werkt
Kennis, houding en gedrag: het meest achterhaalde rijtje in ons vakgebied. De wetenschap heeft inmiddels aangetoond dat de instinctieve houding (gevaar: wegwezen!) er eerder is dan de intellectuele kennis ("zie daar, een hongerig zoogdier van het type canis lupus, ofwel wolf"). Vooral de laatste, gedrag, houdt marketeers ’s nachts wakker. Hoe zorgen we er nou voor dat die consumenten ook iets gaan dóen?