Jessica Henneman
Marketing & Communicatie Strateeg - Ondernemer Egeniq

Je kunt mij omschrijven als een ondernemende en actiegerichte tech-geek die graag haar kennis van ondernemen, marketing en communicatie deelt. Sneak preview van mijn CV: Marketeer, Ondernemer, Project manager, SMP, SCP en SDP. Meer weten? Check JessicaHenneman.nl.
-
Groei videoplatforms biedt marketingkansen
De coronacrisis is een periode van vele uitdagingen. Ook voor ons marketeers. We zien een flinke verschuiving van offline naar online. Daar kunnen wij heel slim op inspelen, zodat zowel particulier als bedrijf aan z’n trekken komt. Door de strenge quarantaineregels is men ook vaker en langer thuis. Dat heeft als gevolg dat diverse videoplatforms ontzettend hard groeien. Weer een mooie marketinguitdaging, dus. In dit blog geven we je praktische informatie over deze enorme verschuiving naar videoplatforms en laten we de kansen zien die jij kunt benutten.
-
Deze slimme app-marketing leidt tot meer verkoop
Wist je dat zo’n 80 procent van de consumenten hun smartphone gebruikt tijdens een aankoopproces? Door een app te ontwikkelen bied je (potentiële) klanten de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en veilig iets te kopen bij je bedrijf. Een directere vorm van marketing bestaat niet, want de consument is tegenwoordig 'getrouwd' met zijn smartphone. Maak daar slim gebruik van, mét deze praktische tips hoe je jouw app aan de man/vrouw kunt brengen.
-
Social commerce, zo doe je mee
Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds belangrijker in e-commerce. Om dit optimaal in te kunnen zetten, moet je wel de steeds veranderende spelregels van social media weten.
-
B2B-marketing verandert in sneltreinvaart
De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor zorgen dat de verandering binnen de B2B-marketing continu is. Tegelijkertijd wordt er steeds meer gevraagd om een back-to-basic (menselijke) benadering. De meer persoonlijke en creatieve aanpak, zoals we dat kennen van B2C, is de toekomst. Hoe kun je dit als marketeer het beste implementeren?
-
Meet the Voice Marketeer
Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.