Erik van de Nadort
Managing Partner ItsaRep

Communicatiespecialist in PR, content marketing & reputatiemanagement ~ Content entrepreneur ~ Lifestyle blogger
-
Web Summit: alles kan, maar niks is nieuw
Dublin stond de afgelopen week drie dagen volledig in het teken van de Web Summit. Alles wat maar iets met innovatie, techniek en internet te maken heeft, verzamelde zich in de gezellige Ierse hoofdstad. Een verslag of samenvatting hiervan maken, is vrijwel onmogelijk: 10 podia met volledige dagprogramma's aan presentaties, duizenden startups die zich presenteren en allerlei gerelateerde events gedurende de dag én nacht. Een impressie dan maar.
-
Contentmarketing heeft nog een lange weg te gaan #fusionmex
Niemand doet aan contentmarketing, een paar merken met superheldenstatus uitgezonderd. Dat idee krijg je tenminste bij het aanhoren van de eerste keynotes tijdens de Content Marketing Conference 2014 in Antwerpen. Sprekers als Lee Odden en Doug Kessler geven prima presentaties, maar ik krijg er toch een wat ongemakkelijk gevoel bij. “Je moet het beste antwoord zijn voor vragen van klanten. Content is meer dan informeren, men moet voelen”, claimt Odden. Kessler maakt het nog stelliger: “Fuck slechte content, je móet vertellen over wat je bezighoudt op een manier dat je bij geïnteresseerden opvalt. En vergeet search, 'home-run' content vindt zijn eigen weg.” Mooie oneliners, maar als dit nieuws is voor de volle zaal, hebben we nog een heel lange weg te gaan.
-
Zorg heeft last van drempelvrees bij inzet social media
Uit het onderzoek #gezondcommuniceren2014, over social media-gebruik in de zorg- en welzijnssector, blijkt dat veel instellingen in deze branche willen investeren in social media. 41 procent wil het gebruik intensiveren, en 10 procent wil dit jaar van start gaan. Toch ziet een meerendeel van de ondervraagden beren op de weg; ze ervaren knelpunten als te weinig draagvlak, het kost veel tijd en angst voor negatieve publiciteit. Daarom zijn ze vooralsnog terughoudend in de aanpak - men kiest voor gebaande paden, in plaats van te experimenteren - en blijft het een klein onderdeel van de gehele communicatie.