-
Marketing Automation
Zet ‘mobile in the middle’ van je marketing automation
Mobiel is groot en wordt steeds groter. Ja ja, dat weten we nou wel. Merken zien mobiel logischer steeds meer als nieuw marketing- en communicatiekanaal. Veelal wordt de smartphone nog vooral gezien als een medium dat op een klein scherm andere marketingkanalen ontsluit. De responsive website in de mobiele browser, de responsive e-mail in je inbox en natuurlijk sociale kanalen via Twitter en de Facebook-app. Maar de smartphone komt eigenlijk het best tot z’n recht als hij gebruikt wordt waarvoor hij bedoeld is. Voor slimme dingen. Voor de toepassing van mobiel in je marketing automation dus.
-
Hoe segmenteer je app-gebruikers met pushberichten?
Als je het over mobile marketing hebt, is het logisch dat je het ook over het gebruik van locatie en activiteit van je publiek hebt. Het zijn factoren die ervoor zorgen dat je een relatie kunt opbouwen met klanten. Als je weet wie je klanten zijn, welke voorkeuren ze hebben en hoe zij zich gedragen, kun je elk contact met je merk aanpassen aan hun behoeftes. Goede segmentatie staat aan de basis van relevante interacties. Daarmee creëren merken ‘genotsmomenten’. En dat levert loyale pleitbezorgers op.
-
Notifications will kill the app
Als je mensen vraagt hoeveel apps ze op hun mobiele telefoon geïnstalleerd hebben, is het antwoord meestal rond de 50. In werkelijkheid staan er gemiddeld 119 apps op onze smartphones. Onze inschatting is dus way off, waarschijnlijk doordat we veel apps weinig tot niet gebruiken. Het meest gebruikt worden apps die met pushberichten om aandacht vragen. Maar te veel of niet relevante notificaties zijn irritant en zorgen dat een app snel wordt verwijderd. Kan dat niet anders?