Siebe Hiemstra
Technical Lead Greenhouse Group

Als technical lead bij Greenhouse Group houd ik mij bezig met het aan elkaar knopen van bestaande tools en data, en ontwikkel ik nieuwe concepten en tooling die ondersteuning bieden bij onze digital marketing activiteiten. Daarnaast probeer ik ook te zorgen dat we zo effecient mogelijk kunnen werken, en ben ik elke dag bezig om te zorgen dat we een zo relevant mogelijke boodschap aan de consument kunnen tonen. Ik maak graag mooie dingen en geniet ervan als technologie, marketing en kunst samen komen.
-
Misschien hebben je banners wel meer effect dan je denkt
De afgelopen jaren hebben marketeers hun banners vooral geoptimaliseerd op de klik en alles wat daarna komt: visits, conversies, etcetera. En a/b-testen deden we om de meest overtuigende uiting te vinden. Dat resulteerde in een ontzettend salesgerichte vormtaal: schreeuwerige, commerciële banners die bedelen om een klik. Stel: een op de duizend mensen klikt op je banner. Dan doe je waarschijnlijk alleen iets met de data van die ene persoon, terwijl je volgens ons juist veel meer geïnteresseerd zou moeten zijn in de 999 mensen die niét klikken.
-
Waarom adaptive display-advertising het helemaal gaat worden
Toen een jaar geleden responsive websites gemeengoed werden, kwam er een nieuwe term: 'adaptive web design'. Een website moest zich niet alleen aanpassen aan de afmetingen van een device, maar ook kijken welke mogelijkheden een device te bieden heeft. Ik zie dezelfde ontwikkeling plaatsvinden in display advertising.