Onno Rompa
Sales- en Marketingmanager Funk-e

Onno Rompa is Sales- en Marketingmanager bij Funk-e.
Hij heeft +15 jaar ervaring op het gebied van marketing en sales. In de afgelopen 7,5 jaar was hij verantwoordelijk voor een netwerk aan blogs waaronder DutchCowboys en Travelvalley. Onno zet nu al zijn ervaring en kennis vanuit de externe communicatie in om juist interne communicatie bij bedrijven te professionaliseren.
Bij Funk-e helpen we jouw grote interne verandering effectief te communiceren. We zijn gespecialiseerd om een complexe boodschap zo eenvoudig mogelijk aan de verschillende interne doelgroepen uit te leggen.
-
Interne communicatie: trends voor 2021
Sterke interne communicatie won dit jaar enorm aan populariteit. En dat is niet raar: doordat we sinds maart abrupt voornamelijk vanuit huis werken, is goede interne communicatie met je medewerker belangrijker dan ooit.
-
Interne communicatie bij verandermanagement begint met de waarom-vraag
Iedereen is anders. Een cliché, maar essentieel voor het communiceren van de juiste boodschap. De uitdaging is om deze boodschap te communiceren aan de juiste doelgroep, op het juiste moment en via het meest effectieve kanaal. Bij een verandermanagementproject voer je een verandering door met een duidelijke bestemming. Deze bestemming moet door iedere doelgroep worden behaald, maar je moet wel weten wat hun informatiebehoefte is. In dit artikel zetten we uiteen hoe de 'Start with why'-theorie van Simon Sinek wordt toegepast binnen interne communicatie.
-
Zo bepaal je de grootte en complexiteit van je interne verandertraject
We zien momenteel allemaal hoe ongelofelijk moeilijk effectief communiceren is. De urgentie om ons gedrag te veranderen is vanwege de covid-19 epidemie extreem hoog. We hebben ook te maken met een brede doelgroep waarbij iedereen anders met informatie om gaat. Denk hierbij aan ouderen, mindervalide personen en jongeren. Het realiseren van een gewenst gedrag blijkt ontzettend moeilijk te zijn. In dit artikel wil ik een aantal praktische handvatten geven zodat je de complexiteit en grootte van jouw interne verandertraject kunt inschatten.
-
Handig! Checklist voor interne communicatie bij verandermanagement
We kennen ze allemaal: de jaarlijkse marketing- en communicatielijstjes. Graag pleit ik nu al om in de top-5 het belang van je interne klant terug te laten komen. Naast dat we meer remote werken, gaan de marktontwikkelingen alleen maar sneller. We moeten dus beter innoveren om te concurrentie voor te blijven.