Patrick Heijmans
Online Marketing Specialist WebwinkelCommunity

Patrick Heijmans, werkzaam bij WebwinkelCommunity, is een ervaren Online Marketing Specialist die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.
-
Het efficiënt promoten van je website met een marketing-toolkit
Bijna elke gids over websitepromotie zegt dat je SEO en e-mailmarketing moet doen, ga op social media, besteed geld aan advertenties - duidelijk de must-have elementen van een marketingtoolkit. Maar waar moet je precies beginnen en op welke strategie moet je je richten om het meeste uit je geïnvesteerde tijd en geld te halen? Dit zijn de vragen die ik in deze post beantwoord.
-
Wat zijn de beste SEO-tools voor concurrentieanalyse?
Je concurrentie begrijpen. Dat is het eerste wat je als online ondernemer wil doen bij de lancering van een nieuwe website. “Wie doet wat? Hoe doen ze het? Kan het beter?" De SEO-markt biedt een aantal tools voor concurrentieanalyse die je veel kostbare tijd kunnen besparen en onderzoek vergemakkelijken. Welke zijn het meest geschikt om jouw concurrenten te analyseren? Een test van de belangrijkste SEO-tools.
-
De beste SEO-tools om je concurrenten te onderzoeken
Voor website-optimalisatie is een onderzoek naar concurrenten een enorme bron van ideeën, technieken en effectieve oplossingen. Er zijn twee hoofdvragen: wat kunnen we van onze concurrenten kunnen leren, en hoe kunnen we deze gegevens verzamelen? In deze blog gaan we in op drie SEO-tools die je kunt gebruiken voor een concurrentenanalyse. Een veelomvattend onderwerp, dus laten we eerst eens kijken waarom het nodig is en welke elementen het bevat.
-
31 jedi mind tricks om meer online te verkopen
Ik moet iets bekennen: ik ben een groot fan van Star Wars. Dus heb ik natuurlijk The last Jedi al een paar keer gezien. En dat heeft me aan het denken gezet. Zou je met simpele jedi mind tricks meer online kunnen verkopen? Ik heb goed nieuws voor je: dat kan (tenzij je een Toydarian bent natuurlijk).
Je hebt geluk jonge Padawan. Hieronder vertel ik je op welke manieren je je bezoekers kunt overtuigen om over te gaan tot een aankoop. Het beste deel? Alle punten die ik hieronder beschrijf zijn 100% actiegericht.
-
Stel de zoekende gebruiker centraal, niet de zoekmachine
De afgelopen weken hebben we weer tal van (nieuws)berichten voorbij zien komen over de ‘SEO Tips voor 2016’. Ook op het forum van webwinkelcommunity is dit een hot topic. Wanneer stopt dat nu eens een keer? Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie op z’n Nederlands. Inderdaad: je pagina zo schrijven dat deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Waarom doen we vandaag de dag nog steeds aan optimalisatie voor machines en niet aan User Search Optimization (USO), het optimaliseren van zoekresultaten voor de gebruiker?
-
Mobiele e-mails en remarketing: succesvolle contactmomenten met je webshopklant
Wereldwijd is 1 op de 5 mensen eigenaar van een smartphone en 1 op 17 is eigenaar van een tablet volgens de statistieken die BI Intelligence heeft verzameld. Onderzoeksgroep Nielsen achterhaalde ook dat 87 procent van de eigenaren van smartphones of tablets hun mobiele apparaten gebruiken om te winkelen. Even een wiskundige berekening: dat betekent dat 1,4 miljard mensen in de wereld winkelen op hun telefoons en meer dan 400 miljoen op een tablet. Voor webshops is dus nu het moment om meer dan 'mobielvriendelijk' te worden. Mobiel geoptimaliseerde e-mails en remarketingcampagnes zijn twee van de meest succesvolle manieren om als contactmoment te fungeren voor zowel potentiële als actieve klanten, voor het verbeteren van conversie en om je online omzet te verhogen. Laten we eens kijken naar een aantal voorbeelden.
-
Maak je webshop menselijker met deze 6 tips
Webshopeigenaren zijn (als het goed is) altijd op zoek naar manieren om de kloof tussen offline en online ervaringen te sluiten. En een manier om dat te doen is om je webshop menselijker te maken. Met mijn 6 manieren kun je het vertrouwen van je webshop verbeteren, je onderscheiden van de concurrentie en loyaliteit creëren bij je klanten.