Danny van Zon
Marketeer Coosto

Danny is marketeer bij Coosto. Als social media liefhebber zijn er bergen aan kansen voor marketeers te ontdekken op social. Opzoek naar de nieuwste trends, best practices en features neemt hij graag anderen mee op deze ontdekkingsreis.
-
Webcare: hoe snel moet je reageren op vragen?
Een veelgestelde praktische vraag bij het opzetten van webcare is: “hoe snel moeten we als organisatie reageren op vragen van klanten die contact zoeken via social media?” Een terechte vraag. Als organisatie wil je natuurlijk niet dat je te langzaam vragen oppakt waardoor de klant gefrustreerd raakt. In dit artikel ga ik daarom antwoord geven op die vraag.
-
Obama out! De 3 socialmedialessen van Obama
Vandaag verlaat Obama het Witte Huis en wordt Trump geïnaugureerd. Daarmee komt er officieel een einde aan acht jaar Obama. Hoog tijd om terug te kijken naar de combinatie Obama en social media. Wat zegt men op social media over de 44e president van de Verenigde Staten en wat kunnen van hem we leren?
-
Influencermarketing
Hoe je de perfecte influencer vindt via social media
Je wilt graag influencers inzetten om merkbekendheid en -retentie te verbeteren? Een goed idee, maar waar moet je beginnen? In dit artikel lees je welke stappen je moet zetten om de perfecte influencers te vinden voor jouw doel en hoe je ze kunt bereiken.
-
Zo ga je aan de slag met influencer marketing
Sluit je ogen eens en graaf in je herinneringen terug naar je laatste noemenswaardige aankoop. Wat zorgde ervoor dat je tot actie aangedreven werd? Was dit een goed geplaatste advertentie of toch een aanbeveling van een goede vriend of familielid? De kans is groot dat je van iemand een aanbeveling kreeg. Onder andere onderzoeksbureau McKinsey beschrijft dat gemiddeld 26 procent van de aankoopbeslissingen voortkomt uit sociale aanbevelingen. Maar liefst 92 procent van ondervraagde mensen geven in een onderzoek van onderzoeksbureau Nielsen aan dat ‘earned media’ zoals aanbevelingen van vrienden en familie meer vertrouwd worden dan andere vormen van adverteren.
Het verkrijgen van deze aanbevelingen is hierdoor van enorm belang voor je merk en om die reden ben jij als marketeer natuurlijk altijd op zoek naar het creëren van een positieve word-of-mouth. Een van de manieren om deze positieve word-of-mouth te krijgen is het inzetten van influencers. Maar wie zijn deze influencers, hoe zet je ze in, waarom werkt het en hoe ga je beginnen?