Mart Evers
Content Data Analist & Co-founder The Story Network

Creativiteit is goed, maar zonder het resultaat te meten vind ik het maar een dure hobby. Steeds meer organisaties gebruiken contentmarketing om hun verhaal te vertellen. Maar het meetbaar maken van deze activiteiten blijft een uitdaging. Ik help organisaties resultaten inzichtelijk te maken door middel van data-analyse en zo steeds beter te worden.
-
Non-profitmarketing
De Hartstichting ♥ LinkedIn - en het is wederzijds
Is er binnen het zakelijke karakter van LinkedIn ruimte voor goede doelen? De Hartstichting laat zien van wel. Want juist een organisatie die zich actief beweegt tussen een grote verscheidenheid aan doelgroepen (donateurs, vrijwilligers, zorgverleners, wetenschappers, bedrijfsleven, patiënten en naasten), zoals de Hartstichting, heeft een groot belang bij aanwezigheid op LinkedIn om haar maatschappelijke positie en expertise op het gebied van hart- en vaatziekten te delen en zichtbaar te vergroten.
-
Piet Fortuin (CNV Vakmensen): “Je kunt niet meer vanuit klassieke patronen blijven denken”
Je Achterban is de online community van vakbond CNV Vakmensen. De community is in april officieel gelanceerd en is voor alle vakmensen in Nederland toegankelijk. Via de community wil CNV Vakmensen zowel leden als niet-leden actief bij cao-onderhandelingen betrekken. De droom is om binnen vijf jaar voor minimaal de helft van de cao-onderhandelingen die CNV Vakmensen voert Je Achterban in te schakelen.
-
Online communities: wat is de meerwaarde van het samenbrengen van mensen?
Je Achterban is de online community voor en door vakmensen, opgericht door CNV Vakmensen. Mensen met een gedeelde passie, expertise of probleem zoeken elkaar op. Ze inspireren elkaar, helpen elkaar of maken samen iets. Dit is oeroud menselijk sociaal gedrag. Door het internet kan dit gedrag nu op grote schaal en rond ieder denkbaar onderwerp ontstaan. Steeds meer organisaties spelen hier op in. CNV Vakmensen koos ervoor om de kern van haar werk naar de digitale wereld te vertalen.
-
Verbeter je customer journey met social advertising
Je koopt een product in een webshop. Eén ding weet je zeker: de komende weken zie je dit product op iedere website die je bezoekt. Links, rechts, boven- en onderaan of zelfs tussen de tekst. Totaal nutteloos, want je hebt het product al in je bezit.
De huidige manier van retargeting houdt totaal geen rekening met de context waarin jij je als klant bevindt. Ook de retargeting advertenties zelf duwen alleen maar producten nog een keer onder je neus. Was je er al wel aan toe om het product te kopen? Misschien was je alleen aan het oriënteren of zocht je de handleiding.
-
Marktverkenning socialmediatools: 4 belangrijke ontwikkelingen voor iedere socialmediamanager
Om je socialmedia-activiteiten in goede banen te leiden, is een socialmedia-managementtool tegenwoordig onontbeerlijk. Samen met mijn collega Martijn Baart heb ik een marktverkenning gedaan van deze tools. Het aanbod van tools is immers groot, het is lastig om door de bomen het bos te zien. Wij helpen met deze marktverkenning met een eerste kennismaking van socialmediatools en hun mogelijkheden.
-
Merken bouwen: digital first of people first?
“Vroeger zochten kinderen tijdens de vakantie op de camping elkaar op om met elkaar plezier te maken. Dat beeld is echter veranderd. Nu vind je vooral kinderen in een grote kring met hun smartphones om de ‘wifi-paal’ op de camping. Om te snapchatten”.
Toen de host van het event 'Merken bouwen: digital first of people first' van PIM de avond opende, voelde je een zindering door de zaal gaan: 'waar gaat het heen met de jeugd?'. Prikkelend was het wel. De behoefte die aan dit gedrag ten grondslag ligt is duidelijk: met elkaar in contact zijn!
-
Succes verzekerd met een online community
"Als je door de poort van de dierentuin loopt, zit je meteen in een andere wereld. Binnen de poort moet de dierentuin wel waarmaken wat het buiten de poort belooft", zegt Geneviève Meerburg, algemeen directeur van Onna-onna. Onna-onna is een online aanbieder van verzekeringen voor de grootste community in Nederland: vrouwen. Ik ben bij ze op bezoek om te ontdekken hoe het ze is gelukt deze community online te brengen en hoe het ze helpt bij het leveren van een excellente customer experience.
-
Crowdfunding Day 2015: Pebble en Kickstarter voor het eerst in Nederland
Ondernemers hebben crowdfunding al omarmd. Het fenomeen staat op het punt om door te breken bij het grote publiek. Ik was op de Crowdfunding Day 2015, het grootste crowdfundingcongres in Europa. Het was een mengeling van crowdfundingplatforms, waaronder Kickstarter, succesvolle crowdfunders, waaronder Pebble, bankiers en ondernemers. Ik zag hoe verschillende werelden elkaar ontmoeten, om samen de voordelen van crowdfunding te ontdekken.
-
Nederlandse customerexperiencecases die je energie geven
Klanttevredenheid is belangrijk. Sterker nog, de klanten die je slechts een 7 of 8 als rapportcijfer geven, zijn niet loyaal. Deze klanten zijn gevoelig voor aanbiedingen van anderen en stappen snel over. Alleen de mensen die een 9 of 10 geven heb je écht op emotie weten te raken. Zij blijven niet alleen bij je, ze bevelen je ook aan. Hoe krijg je dat voor elkaar?
-
5 voordelen van crowdfunding naast geld
Crowdfunding is het populairst onder ondernemers en startups. Het is een laagdrempelige manier om kapitaal te verzamelen. Grote organisaties zien steeds vaker dat crowdfunding ook interessant voor ze is. Geld is dan niet altijd de belangrijkste drijfveer. In deze blog lees je 5 andere voordelen van crowdfunding naast geld.