Thijs Viguurs
Managing Director F111 Communicatie & Marketing

Thijs Viguurs is Managing Director van F111 Communicatie. Een bureau dat opereert vanuit ‘s lands retail-hoofdstad Leusden. F111 is gespecialiseerd in het maken van productvideo’s en personeelscommunicatieconcepten.
-
Analyse van videotoppers in e-commerce: de Coolblue Video Top500
Wie zich verdiept in video voor e-commerce, zal onvermijdelijk een blik werpen op Coolblue. De vrolijke en rebelse elektronicagigant heeft een videostrategie die je het best zou kunnen omschrijven als ‘altijd en overal’. Altijd omdat er amper producten zijn waarvoor geen productvideo is gemaakt. Overal, omdat Coolblue nadrukkelijk kiest voor YouTube als platform, zodat de video’s niet alleen op de honderden eigen sites, maar ook op de tweede zoekmachine ter wereld een prominente rol spelen.
-
#DYTG2016: Nederlandse YouTube-markt is 100 miljoen en groeit
“Watchtime, watchtime en watchtime”, Marijn Poeschman van YouTube Benelux haalt de aanwezige creators maar meteen uit een droom. Om het algoritme van Youtube in je voordeel te laten werken zijn thumb-ups, views en aantallen abonnees aardig, maar is kijktijd het allerbelangrijkste, op plaats een, twee en drie.
-
Hoogste tijd voor allbots:yes-wetgeving
Mijn zoon van 5 is vindbaar op Google. Het is het gevolg van het feit dat hij meedeed aan een wandelvierdaagse. Zijn moeder heeft hem ingeschreven en de organisatie van de wandeltocht heeft de namen van alle deelnemers online gezet, zodat iedereen zijn eigen startnummer alvast kan opzoeken. Zo gaat het vertrekken lekker makkelijk, was het idee. En de Google-bot deed wat ie altijd doet: indexeren maar. Tijd om daar een stokje voor te steken.
-
Corporate challenges om wendbaar te worden
Ze zijn vaak als mannen van 43 die zich weer 33 willen voelen: corporate ondernemingen die hun online- en IT-innovatieproces willen omvormen naar Agile. Ze zijn nog niet te laat, maar ze zullen zich wel flink in het zweet moeten werken om wat te doen aan hun stijfheid, bolligheid en mindset. Gelukkig begrijpen de meeste large enterprises dit zelf ook. Stijfheid uit zich in gebrek aan flexibiliteit; de bolligheid in hoge kosten; en qua de mindset: ach, dat lijkt me duidelijk.
-
Interactieve video als callkiller?
Fijn voor klanten, fijn voor jouw organisatie. Het inzetten van interactieve video’s als selfservicemiddel belooft nogal wat volgens evangelisten. De click-through-ratio’s zijn hoog en de tevredenheid overstijgt ver die van geschreven FAQ’s. Maar wat is de businesscase eigenlijk? Wanneer moet je het wel doen en wanneer niet? Hier een voorbeeld van een eenvoudige bierviltjesberekening, dat servicemarketeers kan helpen om hun eigen situatie te onderzoeken.
-
Maarten’s Eureka-inzicht: zien wat mensen níet doen
Een tijdje geleden mocht ik werken met Maarten. Hij is het type: ik sta open voor alle goede ideeën, zolang de cijfers maar bewijzen dat het idee ook daadwerkelijk goed is. Maarten is dol op analytics. En gelijk heeft 'ie. Daar waar in de broadcastwereld nog steeds menig besluit op basis van onderbuikgevoel en persoonlijke reputatie wordt genomen, is meetbaarheid misschien wel de grootste kracht van online: funneloptimalisaties, SEO, a/b-tests, usability: verbetering valt altijd met cijfers te onderbouwen.