Ashling Kearns
Marketingdirecteur Noord-Europa Salesforce

Ashling Kearns is marketingdirecteur Noord-Europa bij Salesforce, ’s werelds meest gebruikte CRM-oplossing. Salesforce levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm – een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing.
-
Marketing Automation
Marketing automation: verlies het grote plaatje niet uit het oog
Marketing automation is een niet te missen en vooral veelbelovende ontwikkeling. Het helpt ons sneller en relevanter te zijn, op de juiste plek, op het juiste moment en via het juiste kanaal. Met deze geautomatiseerde processen en 1-op-1-communicatie zijn op marketinggebied mooie resultaten te boeken. Maar laten we ervoor waken marketing automation als een losstaande tool te zien. Het gaat uiteindelijk namelijk maar om één ding: de relatie met de klant. En die gaat verder dan alleen de marketingafdeling. Om de volledige potentie van marketing automation te benutten, is een digitale transformatie van de hele organisatie vereist.