Esther van Dorst
Marketeer Blue Billywig

Esther (1986) is online marketeer bij Blue Billywig. Ze adviseert organisaties hoe zij voor hun merk(en) video optimaal in kunnen zetten om hun online doelstellingen te behalen. Esther heeft Sociale Psychologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Gedrag & Beïnvloeding. Ze krijgt veel energie van het samenbrengen van klant- & bedrijfsdoelstellingen. Binnen marketing en communicatie is Esther daarom altijd op zoek naar relevantie: welke behoefte heeft je klant en hoe kun je daar als bedrijf invulling aan geven? Voordat ze bij Blue Billywig begon heeft ze een traineeship gedaan bij PostNL en gewerkt als marketingstrateeg bij Branddoctors.
-
Consument kiest voor interactieve video
De inzet van interactieve video is enorm in opkomst. Maar hoe kijkt de consument eigenlijk tegen deze vorm van video aan? De titel verraadt het al: positief. Consumenten vinden het met name prettig dat ze zelf door een video heen kunnen navigeren en ervaren interactieve toevoegingen als handig.
-
Online Video
Webrichtlijnen & video: verhoog het bereik van je video’s
"De kracht van het web ligt in zijn universele karakter. Toegankelijk voor iedereen, ongeacht een handicap, is een essentieel onderdeel daarvan." Die woorden komen van Tim Berners-Lee, de grondlegger van het worldwide web. Ik had het uiteraard niet beter kunnen zeggen dan hij: als je content maakt, wil je dat deze voor iedereen toegankelijk is. Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar bij online video wordt dit vaak vergeten. Heb jij er bijvoorbeeld wel eens over nagedacht hoe slechthorenden of mensen met een visuele beperking jouw video ervaren? En waarom het optimaliseren van je video voor die doelgroepen ook gunstig is op andere vlakken? In deze blogpost krijg je drie tips over het verhogen van jouw videobereik door het volgen van de webrichtlijnen.