Gerdi van Kerckhoven
Online Marketeer DELA (België)

Gerdi Van Kerckhoven heeft meer dan 10 jaar B2B ervaring als marketeer in de medische sector waarvan de afgelopen 4 jaar focus op digital marketing. Daarnaast is Gerdi blogger over digitale marketing met focus op B2B & ‘snackable’ content. Ook is ze actief als redacteur van het adviesmagazine ‘Marketing Update’, een uitgave van DM Institute, met publicaties over digital marketing in een B2B omgeving.
-
Uitgelezen: Social Media Management vanuit commercieel perspectief
Vluchtig. Snel. Verzadiging. Het zijn enkele kenmerken van de manier waarop we anno 2017 content consumeren bij de hoeveelheid van de informatie die op ons afkomt. Social media vormen bij uitstek een kanaal dat deze elementen bevat. Loont het als bedrijf hierin te investeren, wetende dat push-marketing niet langer werkt? Het antwoord is een volmondig ‘ja’ en dat wordt grondig toegelicht in het boek ‘Social Media Management vanuit een commercieel perspectief’, samengesteld door Marjolein Visser en Berend Sikkenga. Het boek neemt je vanuit een commercieel perspectief mee door de hele salesfunnel.
-
5 tips om bruggen te bouwen tussen sales en marketing in B2B
Van oudsher heerst er een zekere spanning tussen sales en marketing. Het gevoel van te moeten handelen naar de regels en wetten van de verkoopploeg, is een idee dat bij menig marketeer leeft. Dat kan en moet beter, de vraag is hoe.
Dat de spelregels van het B2B verkoopproces veranderd zijn, is niet nieuw. Ik zocht het nog eens op: volgens Hubspot is reeds 80 procent van het verkoopproces voltooid voor een potentiële klant een mogelijke leverancier contacteert. Ik hoop dat dit de twijfel over het toenemend belang van relevante content voor specifieke doelgroepen voor eens en voor altijd wegneemt. Het zorgt namelijk voor (goede) leads.