Daan Loohuis
Senior Business Consultant Adwise - Your Digital Brain

Sinds 2009 actief in de digitale marketing. Bij Adwise helpt hij organisaties als “3e digitale hersenhelft” op dit gebied strategie en businesscases te ontwikkelen, uit te voeren en te bewaken van directieniveau tot digital specialisten. Heb je 1-op-1 vragen? Connect even op LinkedIn.
-
Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten
Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop?
-
Customer Journey
Analytics in de customer journey: van touchpoints naar euro’s
Via online en digitale kanalen is vrijwel elk punt in de customer journey meetbaar te maken. Een essentieel onderdeel van rapportage en analyse is de conversie. En daar wringt de schoen: de conversie ligt vaak achterin de klantreis, althans in de acquisitiefase. Naamsbekendheid, het invullen van een latente behoefte of vergelijking met andere producten en/of diensten zijn fasen in de journey die moeilijker één-op-één te verbinden zijn aan resultaat. Hoe verantwoord en optimaliseer je de investeringen die je doet in kanalen voor- of middenin de journey, waarvan je verwacht dat ze de drivers zijn voor de rest van het conversiepad?