Jacco Bouw
CEO Webpower

Jacco Bouw heeft Webpower in 1999 opgericht. Tijdens zijn professionele carrière heeft Jacco zich gericht op het ontwikkelen van de e-mail marketing industrie in Nederland en China. Dit leidde tot toekenning van de Nederlandse EMMA Award in 2007, de NederlandseOnline Media Man in 2011 en een van de Nederlandse Wereldveroveraars (Nederlandse ondernemers die met succes hun bedrijf naar het buitenland hebben uitgebreid). Jacco is co-auteur van het boek ‘Face I.T. - marketing to China’s netizens’.
-
De trends voor 2018
E-mailtrends 2018: boosten of achteruitgaan
In december 2017, kreeg de e-mailmarketingsector leuk nieuws. E-mailmarketing (automation) heeft zijn kracht uiteraard al dubbel en dwars bewezen, maar zit nog steeds in de lift. Uit het DDMA data driven marketing-onderzoek, blijkt namelijk dat e-mail één van de vier verwachte investerings-stijgers is voor 2018. Dat betekent dat we meer, maar vooral ook betere e-mails gaan zien. Ik vertel je graag welke e-mailtrends we (terug) gaan zien in 2018.
Ook ben ik zeer regelmatig in China te vinden, waar ze voorop lopen op het gebied van mobile first en online (e-mail)marketing. Ik vertel je graag op welke manier we China volgen.
-
Zo verhoog je open rates met een sterke onderwerpsregel
Het optimaliseren van de onderwerpsregel schiet er bij sommige e-mailmarketeers er nog weleens bij in. Omdat ze het te druk hebben met het beheren van de database bijvoorbeeld, of met het opstellen van ijzersterke templates.
En hoewel dat inderdaad belangrijke zaken zijn in e-mailmarketing, moet dat niet ten koste gaan van de al net zo belangrijke subject line. De onderwerpsregel is namelijk een van de eerste dingen waar een ontvanger naar kijkt, en speelt een grote rol in zijn beslissing om je e-mail wel of niet te openen. Hoe stel je de beste subject line op voor jouw e-mailings?