Rajiv Laigsingh
Co Founder Snappy Digital

Rajiv is eigenaar van Snappy Digital en combineert dit met de Master Marketing Management. Zijn passie voor online marketing is van jongs af aan opgebouwd in het bedrijf van zijn vader, Faja Lobi Surinaams Eten. Hier heeft hij bijgedragen aan het opbouwen van een online fanbase van meer dan 500.000 fans op o.a. Facebook, Instagram en Twitter.
-
Facebook wil eindelijk geld gaan verdienen aan WhatsApp
WhatsApp is enorm: meer dan 1 miljard gebruikers die dagelijks actief zijn, 55 miljard verzonden berichten per dag en 4,5 miljard gedeelde foto’s per dag in 2017. Het werd lang ontkend, maar Facebook gaat nu toch echt proberen geld te verdienen aan het platform.
-
Het verhaal achter Stories
Stories, als format, zijn tegenwoordig overal beschikbaar. De reden is simpel: advertentie-inkomsten. Dat er een nieuwe manier van communicatie is ontstaan, is een bijzaak. Die nieuwigheid zit hem vooral in de tijdelijke aard van Stories. Dit zou de drempel voor consumenten om iets te delen, in het moment, veel lager maken. Dit uit zich in meer rauwe, eerlijke en authentieke content.
Tegelijkertijd biedt het de platformen de mogelijkheid om advertenties te tonen die in een ‘normale’ timeline misschien minder zouden worden geaccepteerd. Bedrijven bepalen daarmee mede het succes van Stories.
-
Dit is waarom Facebook zo zenuwachtig wordt van Snapchat
Stories. Snapchat begon hiermee, Instagram kopieerde het, Facebook test het en Whatsapp biedt deze feature sinds vorige week ook aan. Facebook (eigenaar van Instagram en Whatsapp) heeft openlijk toegegeven dat dit is overgenomen van Snapchat, maar toch lukt het vooralsnog niet om Snapchat omver te krijgen. Waarom is Snapchat zo’n grote bedreiging voor Facebook?
-
Het label ‘social’ is aan het verdwijnen
In de afgelopen maanden is het steeds meer bevestigd: sociale media willen af van het label ‘social’. Facebook trekt die kar en lijkt zowel het grootste voorbeeld als de grootste bedreiging voor de overige platformen.