Felipe Wesbonk
Product Manager Webanalytics & Marketing Intelligence Traffic Builders

Als Product Manager Webanalyse & Marketing Intelligence bij Traffic Builders begeleid ik trajecten op het gebied van webanalytics, conversie-optimalisatie, marketing intelligence en online marketing strategie en ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van producten en diensten binnen het vakgebied Webanalytics & Marketing Intelligence. Klanten in o.a. retail, fashion, finance, travel, energie en food. Tevens ben ik docent/coach bij de online marketing opleidingen van SRM.
-
Dit zijn de trends in digital analytics voor 2019
Data is steeds vaker de drijvende kracht achter succes, zeker in digital marketing. De afgelopen jaren hebben datamanagement en digital analytics zich enorm ontwikkeld. Organisaties zien het belang van betrouwbare data en willen datagedreven werken. Het probleem is vaak nog hoe de 'big data' gecombineerd kunnen worden om hier bruikbare inzichten uit te halen. De verwachting is dat dit in 2019 écht gaat veranderen. Een aantal kansrijke trends in digital analytics.
-
Google Signals biedt betere cross-device tracking in Analytics
In de afgelopen weken is Google Signals gelanceerd. Deze functionaliteit biedt datgene waar we al een hele tijd op zaten te wachten: meer gegevens en inzichten over cross-device tracking, zonder de noodzaak van inloggen. Wat is Google Signals precies en wat kun je als marketeer met deze rapportages?
-
Zo bepaal je de Lifetime Value van je publiek in Google Analytics
Vorige maand heeft Google Analytics nieuwe dimensies en rapporten toegevoegd: de Lifetime Value. Deze nieuwe rapporten laten zien wat bijvoorbeeld de gemiddelde opbrengst per gebruiker is in de acquisitieperiode. In dit artikel lees je hoe je deze rapporten kunt toepassen. Verder laat ik zien hoe je met Google Tag Manager de Lifetime Value als aangepaste statistiek kunt sturen naar Google Analytics, om deze vervolgens te kunnen gebruiken in segmenten en hier interessante inzichten uit te kunnen halen