Jort Koopman
Commercieel Manager Talpa Network

Meer dan 10 jaar ervaring in digitale media en daarbij o.a. verantwoordelijk voor het opzetten van NUstudio, het branded content label van NU.nl en NRC XTR, het content marketing team van NRC Media. Een ‘merkendenker’ die gelooft dat merken impact kunnen maken met die verhalen die alleen zij kunnen maken, vanuit hun eigen unieke missie.
-
Online marketing in een offline platenzaak
We denken onze klanten te kennen. Door alle data die we van ze hebben kunnen we gedrag voorspellen. Of toch niet helemaal? We verdrinken in data, maar hunkeren naar écht inzicht. Die realisatie werd duidelijk in een platenzaak, waar een voorspelbare klant toch wat minder voorspelbaar bleek dan gedacht…
-
Maken we contentmarketing niet onnodig complex?
In het artikel ‘Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt’ staat met rode letters ‘Storytelling is hot’. Ik lees verder en na een mooie en beeldende omschrijving van de commercial van Pickwick over Sanne en Baukje staat een mooi geformuleerde reactie van Pickwick over hoe ze tot de keuze zijn gekomen hun boodschap op een verhalende manier te brengen: “Met Tea Topics moeten de vragen op het labeltje van het theezakje uitnodigen tot een goed gesprek en zijn bedoeld om het theemoment betekenisvoller te maken.”
Heerlijk! Het theemoment betekenisvoller maken. Mooi verwoord. Ik moet er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Niets ten nadele van Pickwick, want ik nuttig op een goede zondag zeker een kopje thee of twee, maar maken we met deze bewoordingen storytelling en contentmarketing niet allemaal te gewichtig, te technisch en te complex? Waar hebben we het eigenlijk over?