Elwin Gastelaars
Managing Director SpotX Benelux & Nordics

Elwin Gastelaars is oprichter van SpotX Benelux en Scandinavië. Als Managing Director is hij verantwoordelijk voor de groei van SpotX in deze regio’s sinds 2015. SpotX ondersteunt media owners en premium (online) uitgevers bij het optimaliseren van hun videoadvertentieruimte met behulp van programmatic technologie. Anderzijds biedt SpotX via het programmatic demand team ondersteuning aan marketeers bij het optimaliseren van hun online videocampagnes. Op Marketingfacts deelt Elwin zijn ervaringen en interesses op het gebied van online advertising, programmatic video, media start-ups en ondernemerschap.
-
Programmatic marketing
OTT in de huiskamer brengt programmatic advertising op het tv-scherm dichterbij
Het medialandschap is complexer geworden door het vervagen van de grenzen tussen traditionele, lineaire tv en video-on-demand (VOD). Bovendien hebben OTT-diensten als Netflix en Uitzending Gemist (nu NPO Start) de perceptie van televisiekijken voorgoed veranderd. Het is dan ook niet zo gek dat marketeers zich afvragen hoe zij hierop optimaal kunnen inspelen. De televisie is nu nog maar een van de vele beschikbare schermen waarop de adverteerder het publiek kan bereiken. En dat biedt kansen.