Marc Pollemans
Digital Marketing Consultant (SEO) Dept

Werkzaam als Digital Marketing Consultant bij Dept.
-
Van data naar inzicht
In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met zoekfuncties (deel 2)
Data samenvoegen uit verschillende programma’s kan een ramp zijn. Je wilt data combineren uit Google Analytics, Google Search Console, Google AdWords, Google MyBusiness en wellicht nog meer tools. Hoe krijg je dit op een overzichtelijke en begrijpelijke visueel gemaakt? Je kunt kiezen voor een dashboard, maar dat vergt kennis en middelen en is vaak niet de tijd waard bij eenmalige analyses. Een eenvoudigere oplossing is dan ook het gebruik van good old Excel. Want daarin kun je op verschillende manieren zoeken naar gegevens die jou verder helpen, zoals verticaal zoeken om makkelijk gegevens op te sporen in grote Excel-sheets. En er zijn alternatieven. Daarom twee tips hoe je inzichten verkrijgt met de zoekfuncties in Excel.
-
Van data naar inzicht
In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met draaitabellen (deel 1)
Data samenvoegen uit verschillende programma’s kan een ramp zijn. Je wilt data combineren uit Google Analytics, Google Search Console, Google AdWords, Google MyBusiness en wellicht nog meer tools. Hoe krijg je dit op een overzichtelijke en begrijpelijke visueel gemaakt? Je kunt kiezen voor een dashboard, maar dat vergt kennis en middelen en is vaak niet de tijd waard bij eenmalige analyses. Een eenvoudigere oplossing is dan ook het gebruik van good old Excel. Want daarin kun je gebruikmaken van draaitabellen, een krachtige functie waarmee je een grote set van data kunt samenvoegen in één overzicht, zelfs dynamisch. Daarom drie tips hoe je inzichten verkrijgt uit draaitabellen in Excel.