Mike van Riggelen
Online Video Specialist IProspect

Mike is Online Video Specialist binnen het iProspect paid media team. Hij adviseert top 100 A-merken over hoe online video advertising kan bijdragen aan het behalen van merk- en organisatiedoelstellingen. Online Video marketing is zijn specialisme en zijn passie.
-
De trends voor 2018
De trends in online video van 2018
Video’s met meer dan 3 miljard views klinken ongeloofwaardig, maar zijn inmiddels bewaarheid. Zo staan de tellers van Gangnam Style en de videoclip van Despacito op respectievelijk 3 en 4,5 miljard views. Video is nog steeds booming en om die reden krijgt video-advertising een steeds belangrijkere rol binnen de marketingmix. Niet alleen het aanbod van advertentiemogelijkheden binnen YouTube groeit, ook uitgevers zien kansen binnen video; zo zal De Persgroep in 2018 ook bumper-ads ondersteunen. Naast de advertentiemogelijkheden zullen marketeers creatief moeten omgaan met het juist inzetten van video-ads om zo het volle potentieel van online video te benutten. Hieronder dé drie grote videotrends van 2018.