Marc van Eck
CEO New Growth Strategies

Merkstrateeg, positioneerder, internal branding guru, strategie exopert, ceo en medeoprichter New Growth Strategies, mede-oprichter IAMTORO, oprichter koffiemerk Medellin Secret, voorzitter College van register Marketeers, juryvoorzitter Dutch Marketing Awards, juryvoorzitter merkcampagnes effie, auteur diverse bestsellers o.a. ‘Businessplan op 1A4’, ‘het succes van Internal Branding’, Karaktervol Positioneren’, ‘Bij twijfel doen’
-
Nederland verdient een regering met meer marketing-skills
Marketing wordt vaak verward met commercie en sales, maar de essentie van marketing is juist om níet te gaan voor je eigenbelang. Het draait om het vermogen om je in de ander te verplaatsen en op basis daarvan in te spelen op bestaande of latente behoeften. Precies het omgekeerde van je eigen producten, diensten of overtuigingen pushen.
-
Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen
Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen vermarkten. Pas als dit soort merken marktleiders worden, dragen marketeers iets wezenlijks bij. Zover zijn we helaas nog niet.
-
Merken kleuren grijs in coronatijd
Het lijkt wel of de crisis maakt dat we alles vergeten wat we ooit in de collegebanken hebben geleerd. De korte termijn overheerst en tegen beter weten in zetten we de toekomst even uit. Dat is zonde. Waar de merkbelofte richting geeft aan het wát, kleurt je merkkarakter het hóe. Dat werkt in de kern heel eenvoudig. Een hartelijk merk moet hartelijk zijn, een avonturiersmerk moet het avontuur opzoeken.