Linsey Jepma
Content Marketeer OBI4wan

Als content marketeer bij OBI4wan houdt Linsey zich dagelijks bezig met de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media monitoring, webcare, reputatiemanagement, chatbots en meer…
-
Inhaken made easy met de inhaakkalender 2019
Daar is ‘ie weer: de officiële OBI4wan inhaakkalender voor 2019. Zorg ervoor dat jij als communicatieprofessional altijd op de hoogte bent van wat er speelt binnen de markt. Speel slim in op de actualiteit óf maak de keuze op welke dagen je je juist stil moet houden, om een discussie rondom je merk te voorkomen.
-
Laat Nike-ophef Nederland koud?
Wat gebeurt er als je als merk een controversiele campagne lanceert die voor commotie zorgt? De afgelopen weken raakte Nike hevig in opspraak door de 'Dream Crazy'-campagne voor de dertigste verjaardag van het merk, waarin omstreden NFL-speler Colin Kaepernick de hoofdrol speelde. Het resultaat: een korte dip van 3 procent op de beurs, gevolgd door een stijging van 31 procent in online aankopen en inmiddels een aandeel op de beurs dat een recordhoogte behaalde. Ondanks het Amerikaanse karakter van de campagne, waaide de discussie ook over naar Nederland, met Twitter als belangrijkste bron voor discussie. Linsey Jepma dook, samen met analisten, in de data van de OBI Brand Monitor om te zien wat voor effect de campagne heeft gehad.
-
De tien beste inhakers van 2018 tot nu toe
Ieder jaar vind je op Marketingfacts de inhaakkalender: een overzicht van de belangrijkste dagen van het jaar waar je je als communicatieprofessional op voor kunt bereiden, zoals Nationale Complimentendag (1 maart), Comic Sans Dag (3 juli) en Prinsjesdag (18 september). Het jaar is inmiddels halverwege, dus maken we de eerste balans op.