Evert Vols
Partner en Klantbelever Buro Improof

Ik word vaak omschreven als iemand met een zeer sterke klantfocus en een passie voor klantbeleving. Ik heb veel ervaring als (customer experience) marketeer binnen verschillende grote financiële dienstverleners en heb een hoge mate van interesse in alles wat met goede klantbediening te maken heeft.
Ik krijg energie van het delen van klantinzichten en het helpen implementeren van de verbeteringen zodat bedrijven het elke dag een beetje beter gaan doen voor hun klanten of medewerkers. Zeker in deze snel veranderende wereld wordt een goede klantbeleving en een oprechte klantbediening een echte onderscheidende factor. Voor mij heeft Maya Angelou dat in de volgende quote perfect verwoord: “I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”
Als ik niet met dit mooie vak bezig ben doe ik veel leuke dingen met mijn gezin en vrienden. Daarnaast ben ik met regelmaat in de sportschool te vinden en trek ik (bij enigszins mooi weer :-)) de hardloopschoenen aan.
-
Iedereen is een marketeer!
Waar kun je in de huidige tijd nog je onderscheidend vermogen mee creëren en tegelijk waarde toevoegen voor je klanten? Iedereen in je organisatie is eigenlijk een marketeer: een marketeer die op zijn of haar eigen manier invloed heeft op de klantbeleving en daarmee waarde kan genereren. Hoe? Met beleving.
-
Futuristische scenario’s uit het Oosten
In het Westen weten we als geen ander hoe we klanten moeten bedienen en hoe we klantbeleving kunnen optimaliseren. Dat denken we tenminste. Giganten als Google, Facebook, Amazon en Coolblue worden steevast als voorbeeld genoemd. Daar moeten we bij afkijken en van leren. Daar halen we onze inspiratie vandaan. Maar moeten we onze blik niet ook eens wat oostelijker richten?
-
Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde
Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iemand bereid een bepaalde prijs te betalen? Of waarom juist niet?
-
Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven
Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schieten als paddenstoelen uit de grond. Specialisatie is het toverwoord en marketeers moeten tegenwoordig vooral ook heel digitaal zijn. Maar niet iedereen in je doelgroep zit op alle social kanalen, kijkt nooit meer traditioneel tv of leest geen krant. En de reis van een klant loopt vaak door meerdere marketingspecialisaties heen. Een pleidooi voor de allround marketeer.