Martine Veldhoen
Head of Consumer Division Netherlands LEWIS

Martine Veldhoen is een pr- en communicatiespecialist met een achtergrond in de journalistiek. Na jaren werkzaam te zijn geweest voor publieksbladen als Men’s Health en Wintersport Magazine maakte zij de overstap naar de corporate en marketingcommunicatie. Bij de Nederlandse Ski Vereniging stond zij zes jaar aan het hoofd van de afdeling Communicatie en Marketing. Een aantal jaar geleden maakte Martine de overstap naar de bureauwereld. Op dit moment heeft zij als Head of Consumer Division Netherlands de leiding over de Amsterdamse vestiging van geïntegreerd communicatiebureau LEWIS.
-
Waarom mediaoptredens een kans zijn voor CEO’s
Mediaoptredens: niet iets waar je als merk blij van wordt. De baas wordt vaak pas naar voren geschoven als er puin is om te ruimen. Een bedrijfscrisis? De CEO mag, nee moét, een verklaring afleggen. Dat kan anders: mediaoptredens (mits goed voorbereid) kunnen juist als positief ervaren worden. En belangrijker nog: het is van grote waarde voor het bedrijf.
-
Hoe de 1-april grap van The Next Crowd een pr-nachtmerrie werd
1 April is dé pr-klassieker als het gaat om inhakers. Een goed geregisseerde 1-aprilgrap zorgt voor media-aandacht, social buzz en zet je merk of organisatie (tijdelijk) op de kaart. Maar grappen kunnen ook verkeerd vallen. Zo werd de inhaker van The Next Crowd op Donald Trumps grensmuur geen pr-stunt, maar een ware reputatienachtmerrie. Waar ging het mis?