Anita van Meer - van Bokstel
Marketing Manager Blueriq

Anita is sinds 2008 actief in het marketingvak en heeft vooral ervaring opgedaan IT branche. Dit is wereld waar het vaak gaat over technologie en innovatieve features. Waar het volgens Anita om moet gaan, is de waarde van technologie voor klanten, medewerkers en andere stakeholders. Klantbeleving en klantbinding zijn onderwerpen die Anita fascineren. Ze is overtuigd van de waarde van een oprechte, emotionele connectie tussen mensen en merken en die vanuit die overtuiging wil ze jou inspireren.
-
Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant
De piraten brengen hun schatten en waardevolle spullen naar een geheime plek of ze verstoppen ze ergens onder de grond. Hoe meer goud en waardevolle spullen, hoe beter. Tenminste, zo gaat dat in de films. In het bedrijfsleven gebeurt het ook. Alleen dan met data. Ook hier geldt de gedachtegang 'hoe meer, hoe beter'. Bedrijven beschikken over 'digitale schatkisten', die continu worden gevuld en uiteindelijk verstopt in allerlei systemen en tools. Veel bedrijven waarmee ik regelmatig in contact kom, doen nog weinig met dit digitale goud. Wat heb je aan veel data, als je er niets mee doet? Of beter gezegd: hoe is je klant hiermee geholpen?