Marcia Moestoredjo
Manager Marketing & Communications (Interim) Valent Marketing Consultancy

Doortastend, een no-nonsense attitude, getting-things-done. En een tikkeltje eigenwijs. Als je als ondernemer van een B2B bedrijf wilt groeien en ambities hebt, klop je aan bij Marcia Moestoredjo. Ik help opdrachtgevers in B2B als interim Manager Marketing & Communications. Daarnaast organiseer ik merk-& marketingworkshops, marketing growth programs en geef ik lezingen aan CEO’s, MT-leden en marketeers van IT-bedrijven. Meer weten? .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
-
Waarom Tony’s bij Akwasi blijft
Als een influencer waar je mee samenwerkt in opspraak raakt, hoe ga je daar als merk mee om? Hoe combineer je principes met groeidoelen? En wat is eigenlijk de maatschappelijke rol van een bedrijf? Ik had het erover met Thecla Schaeffer, CMO van Tony’s Chocolonely.
-
Marketeer moet stoppen met datafetisj
2020: wat een jaar. Het moest niet gekker worden. Mensen gewapend met mondkapjes. Je winkelmandje als schild. Jezelf afvragend of je wel voldoet aan de regels. Al je bijeenkomsten alléén maar digitaal. Zóveel digitaal dat je er weinig lol in had. In 2020 zag je veel bedreigingen als marketeer. In 2021 zul je weer volop kansen zien. In dit artikel de drie regels waar je als marketeer mee moet stoppen en starten in 2021.
-
Waarom B2B-bedrijven hun marketingballen moeten tonen tijdens de crisis
De manier waarop je als B2B-ondernemer op de coronacrisis reageert, is sterk afhankelijk van je financiële slagkracht. Maar wat als je nu stopt met marketing en branding? Welke omzet loop je dan over één of twee jaren mis? Je voelt hem al aankomen. In dit artikel lees jet waarom alle B2B-bedrijven hun ballen moeten tonen tijdens de crisis.
-
Als ondernemers eurotekens zien, word je als marketeer pas serieus genomen
In deze tijden van hoogconjunctuur hanteren veel organisaties naast economische KPI’s ook maatschappelijke KPI’s. Misschien wel omdat ondernemers écht een betere wereld willen zien. Maar laten we eerlijk zijn, als je CEO bent bij een (B2B-)bedrijf in scale-upfase, dan moet de schoorsteen toch gewoon roken? Het gaat toch om de economische motor? Wat moeten wij daar als marketingmanagers en marketeers nou mee? Hoe houd je de balans tussen branding en conversie-gedreven te werk gaan?
-
De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020
De meest magische maand van het jaar is begonnen: december. Een maand om terug te blikken en vooruit te kijken. Wat hebben we in 2019 meegemaakt? En waar moeten we in 2020 op letten? Volg vooral niet de trends! Wees kritisch op wat relevant is voor jouw bedrijf. De top vijf merk- en marketingtrends voor 2020 voor jou op een rijtje.
-
Waarom B2B sexier, persoonlijker en creatiever moet communiceren
De lat moet hoger. De tijd dat B2B-bedrijven alleen nog kunnen communiceren over product features, technische functionaliteiten of expertise is voorbij. Allang voorbij. Op het moment dat jij aan het nadenken bent over je nieuwste propositie, ben je al ingehaald door de concurrent. En als het aanbod van de concurrent lijkt op dat van jou, ben je niet aan het concurreren. Het antwoord? Denk verder dan de gebaande paden, zoek grenzen op, kleur buiten de lijntjes… Maak de boodschap sexier, persoonlijker en creatiever voor jouw doelgroep.
-
Ondernemers hebben geen kaas gegeten van merken bouwen
We zitten in een fase van hoogconjunctuur. Het vertrouwen in de economie is weer op zijn top en voor B2B-bedrijven betekent dat er vertrouwen is vanuit de klanten. Er wordt geïnvesteerd in marketingcommunicatie. In het bouwen van een merk specifiek. Helaas hebben ondernemers geen kaas gegeten van wat een merk nu precies inhoudt. Ze denken vaak dat ze er met een nieuwe huisstijl of creative agency al zijn. Zonder enige opvolging of het merk écht te laden. En dan wordt het een rommeltje…