-
Dit zijn drie belangrijke trends voor 2021 volgens Facebook
Wat mensen verwachten van winkels is dit jaar fundamenteel veranderd door de pandemie. De online winkelervaring heeft snel mee moeten evolueren om te voldoen aan de behoeften van klanten. Als bedrijven succesvol willen zijn in het huidige klimaat, is het van belang dat marketeers deze verschuivingen in koopgedrag begrijpen en hun strategieën daarop aanpassen. Facebook publiceerde onlangs een nieuw rapport over de trends die we zien in 2021.
-
Dit wordt het tijdperk van discovery commerce
In bijna elk onderdeel van ons leven zagen we in 2020 een gedragsverandering die normaal gesproken een decennium kost, met name als we kijken naar ons online gedrag. Voor veel bedrijven lag de verandering de afgelopen tijd met name in de snelle verschuiving naar online interactie met klanten. In welke sector jij als bedrijf ook actief bent en wie je klanten ook zijn, het is belangrijk dat je anders gaat kijken naar de manier waarop je de omgaat met je doelgroep. Je vindt die mensen misschien wel op heel andere plekken dan voorheen.
-
Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties
Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te stoppen en misbruik van Facebook te voorkomen", schrijft Arno Lubrun, Country Manager Facebook Benelux, vandaag in een gastblog op Marketingfacts. Hoe gaat Facebook precies te werk?