Mustafa Akpinar
Docent/Onderzoeker Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Mustafa Akpinar doet binnen het lectoraat Human Communication Development en het associate lectoraat Online Interactie onderzoek naar thema’s als webcare en online communities. Daarnaast is hij docent bij de opleiding Communicatie.
-
Direct of indirect communiceren in webcare?
Hoe willen consumenten op social media door merken en bedrijven worden aangesproken, op een directe of indirecte manier? In dit blogartikel bespreken we het effect van een (in)directe menselijke communicatiestijl in webcare op de merkevaluatie van organisaties.
-
Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?
Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met het tonen van medeleven in webcare? Hoeveel sympathie is goed?