Vincent Alblas
Digital contentmarketeer Motionmill

Vincent Alblas is een Nederlandse Belg (of Belgische Nederlander?) met een passie voor taal en een fascinatie voor marketing. Als contentmarketeer voor het 360°-communicatiebedrijf Motionmill (Antwerpen) is hij altijd in de weer met woorden.
Schrijft Vincent niet voor zijn klanten aan beide zijden van de grens, dan theoretiseert hij over de zin en onzin van marketing. Hij graaft graag iets verder in de materie dan zijn collega-marketeers, waarna hij zijn ideeën met plezier deelt op Marketingfacts en in de blog van Motionmill.
Je mag Vincent altijd aanspreken voor vriendschappelijke discussies over marketing, wereldreizen en het leven.
-
Dankzij Tom Scott vrees ik voor mijn baan als contentmarketeer
Schrijven is – net als nadenken over het bestaan, aan depressies lijden en lachen – iets wat alleen mensen kunnen. Geen van de 8,7 miljoen andere diersoorten kan een verhaal typen, en computers zijn er ook niet toe in staat. Ben ik even blij dat ik mijn boterham verdien als contentmarketeer! Maar wacht even... wat zegt Tom Scott in zijn nieuwste YouTube-upload? Shit.
-
SEO blijft een uitdaging, maar zo kun je het aanpakken
Zoekmachineoptimalisatie blijft verdraaid lastig en het is ook niet zaligmakend. Maar het is nog altijd heel nuttig, ook al weten we niet precies hoe Google werkt. In deze 2.000 woorden maak ik SEO redelijk inzichtelijk voor je.