Bart Bruggenwirth
founding partner b-open

Bart Bruggenwirth is een marketeer met een missie: om sterkere merken voor een betere wereld te creëren. Als oprichter van b-open en associate consultant bij MarketReponse helpt hij bedrijven bij de ontwikkeling van hun purpose en hun MVO- of duurzaamheidsbeleid en bij doorvertaling daarvan in hun positionering, marketing, innovatie en communicatie. Effectiviteit, authenticiteit en geloofwaardigheid staan daarbij centraal. Geeft regelmatig presentaties en gastcolleges en is auteur van het boek ‘Sterke merken, betere wereld’.
-
Terug of vooruit?
Als je het de consument vraagt, dan wil die niet terug, maar vooruit. Uit onderzoek blijkt dat in Nederland bijna acht van de tien mensen willen dat de wereld wezenlijk verandert en duurzamer en gelijkwaardiger wordt in plaats van terug te keren naar hoe het was voor covid-19. Voldoe je als marketeer en als merk aan de standaards voor duurzaam ondernemen of toon je leiderschap bij het oplossen van maatschappelijke problemen?
-
Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn
Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden geroepen over hun machtspositie en rol in de samenleving. Steeds duidelijker wordt ook dat bedrijven ook een maatschappelijke rol vervullen.
-
De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes
Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Maar liefst zeven op de tien consumenten vinden het belangrijk dat bedrijven een maatschappelijke rol vervullen. Hoe vul je dat in als bedrijf?
-
De toekomst van de marketeer is circulair
Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Wat bepaalt het succes van circulaire merken en welke vaardigheden heeft de marketeer van de toekomst nodig?