Benjamin van Rossum
Eigenaar Red Button Digital

Benjamin van Rossum (oprichter van Red Button Digital) is expert in online activaties. Met meer dan 10 jaar ervaring in de online productie van marketing en advertising campagnes voor creatieve bureaus en grote merken wordt hij nog dagelijks enthousiast van gave digitale oplossingen.
Met Red Button Digital richt hij zich met name op het verzamelen van leads en data en verhogen van traffic. Benjamin is specialist in het converterend, strategisch en voor een langere termijn inzetten van online activaties. Dat doet hij al meer dan 10 jaar, waarbij hij als focus heeft om de klant zelf eigenaar van deze kostbare data te maken.
-
Online ís noodzakelijk voor succes met activatie
Wil je je doelgroep bereiken, dan moet je online. Onze ervaring is dat het afgelopen jaar online activatie bij de grote adverteerders een vast onderdeel is geworden van een activatiecampagne. Toch wordt de mix van offline en online vaak als nieuw, spannend en uitdagend beschouwd. Onterecht, want er is zoveel te winnen via online activatie. In dit artikel leg ik uit wat de vijf grootste voordelen van online activatie zijn, zodat je met de juiste argumenten aan de slag kan.
-
Vijf tips voor succes op Black Friday met online activatie
Over een klein maandje start Black Friday en daarna Cyber Monday, Sinterklaas en kerst. Dit zijn dé momenten waarin winkeliers en adverteerders flinke extra omzetten kunnen maken. Om de boot niet te missen moet je zorgen dat je er op tijd bij bent en klaar staat om op deze dagen te converteren. In dit artikel geef ik vijf hands-on tips hoe je doeltreffend en snel gamification en online activatie kunt inzetten. Hiermee zorg je in deze periode gegarandeerd voor een hogere brand engagement en een knallende conversie op offline en online sales.
-
Wil je meer conversie? Zet gamification in
Gamification wordt inmiddels volop ingezet binnen de wetenschap, educatie én in de marketing. Logisch, het is een sterk motiverend instrument dat zorgt voor hogere conversies en meer engagement! In dit artikel bespreek ik enkele veelgebruikte gamification-principes uit de game-industrie. Ze kunnen worden toegepast voor activerende vormen van marketing zoals online activatie.
-
Tien tips voor een geslaagde online activatie
Online activatie is een converterend middel in de marketingmix. Het wordt ingezet voor het vergaren van leads, traffic, nieuwsbrief-inschrijvingen, donaties, social volgers en als aanvulling op je customer data platform. Het brengt veel mensen in contact met jouw merk. Je wilt dan natuurlijk goed voor de dag komen. Met deze tien tips kun jij kwaliteit bij online activaties herkennen.
-
Waarom online activatie effectief is in crisistijd
De coronacrisis zorgt ervoor dat marketing bijna volledig is verschoven van offline naar online. Marketingbudgetten worden teruggeschroefd uit angst voor een recessie. Dit gaat onvermijdelijk lijden tot teruglopende omzet. Zwaar weer dus...En als marketeer ben jij voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor de oplossing. Zoals in elke crisis heeft de marketeer de belangrijke taak om juist nu elke euro goed te besteden en de effectiviteit van de online marketing te maximaliseren. Dit artikel geeft een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van online activatie.
-
De marketeer als quizmaster
Je kent ze wel, die quizen die je op social ziet voorbijkomen: 'Wie ben jij als Marvel-superheld?' 'Ontvang je wel genoeg salaris? Doe hier de test!' Nee, dit zijn geen domme quizvragen, maar een zeer converterende manier van online activatie.