Steven Pieneman
Founder Inhousing.agency

Steven Pieneman, digitaal marketing veteraan en oprichter van in-housing specialist Inhousing.agency. Inhousing.agency helpt adverteerders om digitale media en marketing activiteiten binnen de eigen organisatie uit te voeren.
-
Programmatic advertising verschuift naar adverteerderzijde
Het in-house organiseren van digitale marketing is een actueel onderwerp in organisatie-ontwikkeling. Welke rol speelt programmatic advertising in de mix en waar wordt het op beoordeeld? Wat doet de organisatie zelf, welke onderdelen verwacht men in de toekomst in huis te gaan uitvoeren?
-
De veranderende relatie tussen adverteerder en bureau
Aan het eind van het jaar maken we de balans op van dit rare jaar. 2020 kan ook in de reclame-industrie de prullenbak in. Wat kunnen we dan verwachten in 2021? Ervan uitgaande dat de lockdown tot midden januari zal gelden en dat daarna de markt weer op gang komt. Wat verandert er in de relatie tussen adverteerders en bureaus?
-
Stapsgewijs naar een in-house digitale-marketingoperatie
Het in-housen van de digitale marketingoperatie blijft een hot item voor adverteerders. Uit de CMO Spent Survey (2020) van Gartner blijkt dat in de afgelopen twaalf maanden gemiddeld 32 procent van de CMO’s normaliter uitbestede activiteiten hebben geïntegreerd binnen de eigen marketingorganisatie. 53 procent integreerde social, 44 procent creatie en 38 procent maakte de overstap om traditionele media en programmatic zelf uit te voeren.
-
De move naar in-house: digitale media in transitie
Niks zo veranderlijk als de marketingwereld. Nieuwe trends en technologie volgen elkaar in een vlot tempo op. Marketeers moeten alle zeilen bijzetten om alle ontwikkelingen bij te houden en schakelen in veel gevallen externe (specialistische) bureaus in om bepaalde expertises binnen de marketingoperatie te betrekken. Maar steeds vaker valt de term in-housing. Admanager, In-housing specialist, deed onderzoek.