-
De wondere wereld van A/B-testing & het leven na enhanced campaigns
2014 is aangebroken. Een nieuw jaar, dus weer tijd voor nieuwe reeks Search Marketing Thursday-events. De eerste sessie van dit jaar werd afgetrapt door Steven Merckx van Google en Martijn Geerlings van Optimizely.com.
-
De OPA van Sanoma, big data in SEO en de conversie op mobiel
Op donderdag 27 juni vond in het Meeting Plaza te Utrecht het derde Search Marketing Thursday-event van 2013 plaats. Voor deze editie waren Marcel van Etten, Menker Johannes en Yorick Voorthuizen uitgenodigd om te spreken over SEO, zoekmachinemarketing in de mediamix en mobile-marketingstrategieën.
-
Hoe vind ik een searchbureau en hoe los ik gepagineerde content op?
Op donderdag 2 mei vond, in het Meeting Plaza te Utrecht, het tweede Search Marketing Thursday-event van 2013 plaats. Dit maal waren Roy Huiskes en Eduard Blacquière uitgenodigd om te komen spreken, over de selectie van een searchbureau en het effect van 'rel=prev' en 'rel=next' bij paginering.
-
Enhanced campaigns, Google penalty’s en cookiewetgeving
Op donderdag 28 februari vond in het Meeting Plaza te Utrecht het eerste Seach Marketing Thursday-event van 2013 plaats. Dit maal waren Kate Adams (Google), Sander Tamaëla (freelance SEO-consultant) en Sabine de Vos (Sundio) uitgenodigd om te komen spreken.
-
Google Engage 2012: nieuws, videoadvertenties, websitedoelstellingen en meer
Op maandag 19 november 2012 vond het 3e Google Engage-evenement plaats. Dit maal was het circus neergestreken op de oorspronkelijke locatie in de Jaarbeurs in Utrecht. De vaste Engage-spreker David Booth werd deze keer bijgestaan door zijn Cardinal Path-collega Christopher Skinner.
-
State of the AdWords Union: Alles wat je moet weten over nieuwe AdWords functies
Op dinsdag 12 juni jongstleden vond het tweede Google Engage Event in Nederland plaats in de Westergasfabriek. Het ochtendprogramma werd verzorgd door David Booth en stond volledig in het teken van Online Advertising & Business. David ging in op de nieuwste functies van AdWords en hoe je die praktisch kunt inzetten. Ook geeft David een flinke lijst aan tips om conversies te optimaliseren.
-
Het grote DDMA-cookiedebat, een verslag
Afgelopen woensdag vond “Het grote cookiedebat” van de DDMA te Amsterdam plaats. Dit debat werd geleid door privacy jurist Arnoud Engelfriet. De selecte groep sprekers bestond uit compliance officer DDMA Jitty Doodewaerd, co-founder Adatus Johan van Mil en hoogleraar UvA, Media & Reclame Edith Smith. De grote vraag is natuurlijk: wat verandert er nu concreet nu de cookiewet per vandaag (1 juni 2012) in werking treedt?
-
Target je videocampagnes gerichter binnen Google AdWords
Vorig jaar introduceerde Google Adwords for Video. Eerst was deze functionaliteit alleen in de VS beschikbaar, maar sinds kort mag ook Europa ermee aan de slag. Met Adwords for Video is de stap tot het plaatsen van videoadvertenties op YouTube en het Google Display Netwerk versimpeld en is het mogelijk om veel gerichter een doelgroep te targeten. Ik nam de proef op de som.
-
Assisted Conversions: conversieattributie in Google Analytics
Iedere online marketeer heeft wel eens te maken met klanten die niet direct overtuigd zijn van de kracht van een bepaald medium. Zeker als dit medium er, in eerste instantie, niet voor zorgt dat er conversies behaald worden, maar wel geld kost. In het verleden was het lastig om statistisch aan te tonen of een medium succesvol was. Tegenwoordig is dit voor de online marketeers veel simpeler door de Multi Channel Trechters in Google Analytics. En dan met name door het rapport Assisted Conversions.
In dit artikel ga ik niet in op alle mogelijkheden die de Multi Channel-rapporten te bieden hebben, maar richt ik mij enkel op het rapport Assisted Conversions en hoe dit gebruikt kan worden om te bepalen door welk medium nou daadwerkelijk de conversies behaald zijn. Met als doel om de klant hier extra budget op in te laten zetten.