Johan Schaap
Co-owner / co-founder Fast Moving Targets / The Innovation Station

Co-owner media & innovatie bedrijf Fast Moving Targets, co-founder The Innovation Station (http://www.tis.tv) en ervaren digitaal specialist.
-
Wart Fransen (LeadBoxer) “Wij weten in meer dan 30% van de gevallen wie jouw website bezoekt”
Ruim 12 jaar geleden, nog voordat Google Analytics op de markt kwam, begon Wart Fransen een webanalyticsbedrijf. Het lukte alleen nooit om het heel groot te maken of te verkopen. Met zijn nieuwe bedrijf LeadBoxer haalde hij vijf ton aan investering binnen en plukt hij de vruchten van de database met gegevens die hij met Opentracker verzamelde.
-
Picnic wordt de Zalando van de online supermarkten
Gaat de nieuwe online retailer Picnic slagen? Retailexperts zoals Paul Moers denken van niet. In antwoord op zijn vijf redenen waarom Picnic géén succes wordt hierbij vijf redenen waarom ze het wél gaan redden.
-
Weg met de winkelstraat
Het belangrijkste deel van de Nederlandse retailsector heeft de afgelopen twintig jaar nauwelijks aan innovatie gedaan. Nu veel winkels en winkelketens definitief omvallen, is er paniek. In plaats van het bedenken van kansloze reddingsplannen en publieke verontwaardigen, kan Nederland beter kijken hoe het soepel om kan gaan met deze onvermijdelijke transitie en proberen er nog iets van te maken.
-
Waarom de afdeling klantenservice het grootste gevaar voor webcare is
Bij het lezen van de 'Wat is de stand van webcare 2013' werd mijn indruk en grote vrees bevestigd. In het artikel wordt namelijk aangegeven dat webcare steeds vaker onderdeel wordt van de bestaande afdeling klantcontact of klantenservice. Dat lijkt logisch en voor sommigen ongetwijfeld een goede zaak, maar dat is het niet. Sterker nog, het grootste gevaar voor webcare is de afdeling klantenservice.
-
Nieuwe media, oude marketing. Twee voorbeelden van hoe het niet hoeft.
Het is bijna 2012. Internet is al jaren een massamedium, e-commerce blijft groeien, meer dan de helft van de telefoons in Nederland is ondertussen een smartphone en we struikelen over de social media experts. Je zou denken dat dit ondertussen ook is doorgedrongen tot de grotere organisaties en de traditionele marketeer. Gelukkig is dit regelmatig ook echt het geval al liep ik gister weer tegen twee klassieke teleurstellingen aan.