Rianne Bartels
E-mailmarketeer 100% EMAIL

Rianne is e-mailmarketeer voor 100% EMAIL.
Met een team van professionals houden wij ons bezig met alles rond e-mailmarketing voor verschillende mooie merken. Denk hierbij aan: responsive designs, de bouw van e-mail templates, het schrijven van copy, A/B en multivariate testen, koppelingen leggen tussen databases, het opzetten van campagnes en nog veel meer.
-
Zijn ‘e-mail only’-businesses en machine learning de toekomst van e-mailmarketing?
Afgelopen donderdag werd e-mailmarketingland even bijeengeveegd tijdens de DDMA E-mail Summit 2016. De Kromhouthal lag er zonnig bij aan het IJ. Buiten tijd voor een drankje en bijpraten, binnen een uitgebreid programma. In dit artikel drie hoogtepunten.
-
#ES15: Van, maar ook vóór e-mailmarketingprofessionals
Een dag na de @ward Night van DDMA, was het donderdag 18 juni weer tijd voor een editie van de DDMA E-mail Summit. Met sprekers als Bart Schutz van Online Dialogue, Jochen Smit van ACM en Mike Parry van Display Block was het een interessant programma.
-
E-mail als marketingkanaal: hoe blijf je persoonlijk?
Afgelopen week heb ik de Email Summit 2014 bezocht. Eerder al kon je het eerste verslag van blogcollega Charlotte Scheiberlich lezen. In dit verslag zal ik de presentaties van Gerrit van Leeuwen (mede-blogger Marketinfacts), Jorgen Billiet van IKEA, Margot Ramondt van bol.com en Ewa Badaruk van adidas bespreken.
-
#eFashion14: conversie vs branding, waar leggen we de nadruk?
Vorige week was ik aanwezig op Emerce eFashion. Ik besprak hier eerder de presentatie over Shoppen in 2020 al. Maar een andere presentatie die ik erg interessant vond, was die van Pieter Jongerius van Fabrique. Eerder gaf hij deze presentatie al iets uitgebreider op SxSW. Het ging over conversie en branding en hoe je daar nu een gezond evenwicht in moet vinden.
-
#eFashion14: Over online shoppen in 2020
De afgelopen week heb ik Emerce eFashion bezocht en deed daar weer een goede dosis inspiratie op, onder andere bij de presentatie van Jorij Abraham (Thuiswinkel.org) en Marco Wolters (GfK) over de toekomst van online shoppen in de fashion-industrie.
-
Uitgelezen: E-mailmarketing in 60 minuten
Onlangs ben ik gestart met mijn nieuwe baan bij Mexx als e-mailmarketeer. Ongeveer tegelijkertijd lag het boek ‘E-mailmarketing in 60 minuten’ van Jordie van Rijn in mijn brievenbus. Ook al heb ik inmiddels al wat ervaring in e-mailmarketing, dit leek me een mooie kans om mijn e-mailmarketingkennis nog even snel op te frissen.
-
#TNW2013 Gary Shapiro: Innovatie vormt een succesvol bedrijf
Gary Shapiro is al jaren achter elkaar een van de 100 meest invloedrijke personen van Washington volgens Washington Life. Uit zijn speech blijkt al snel dat hij heel goed weet waar hij over praat. Hij is CEO van de Consumer Electronics Association en schrijver van verschillende boeken over bedrijfsinnovatie. Zijn laatste boek, Ninja Innovations, was verkrijgbaar tijdens TNW. Al snel blijkt dat zijn focus ligt op innovatie. Waarom? Omdat innovatie zorgt voor economische groei, kansen, maar ook uitdagingen.
-
#TNW2013: Marina Gorbis over The social-structed world
Marina Gorbis is executive director bij het Institute for the future. Dit is kort gezegd een non-profit organisatie die bedrijven helpt bij het uitzetten van hun toekomst. De organisatie helpt dus bij het maken van innovatieplannen, het uitzetten van strategiën en het ontwerp van nieuwe producten en diensten. Daarnaast is zij schrijfster van het boek 'The nature of the future'. Vandaag, tijdens de The Next Web Conference, heeft zij het over onze hedendaagse sociaal gestructureerde economie.
-
The social customer: een dagje social media inspiratie
Dinsdag 11 december werd het event The Social Customer gehouden in Fort Voordorp in Groenekan. De dag had een focus op het gebruik van social media, zowel voor B2B als voor B2C. Met sprekers van grote merken als KLM, Sanoma en The Voice of Holland beloofde het een mooie dag te worden. Hieronder de hoogtepunten van de dag.
-
Sexy of swag? Loyaliteit 3.0 voor iedereen
Met de flitsende lichtjes in de grote zaal van Escape als achtergrond was het Smart Retail Marketing Event afgelopen donderdagavond weer een groot success. Het event werd voor de vijfde keer georganiseerd door m-wise en had deze keer Loyaliteit 3.0 als thema. Met sprekers van Mountview, Hunkemöller, Fresh Cotton en Mexx was er een mooi afwisselend programma samengesteld. Een samenvatting.
-
LeadsCon: next-level leadgeneratie en e-mailmarketing
Sinds een maand ben ik werkzaam bij het onlangs gestarte Leads11. Onze werkzaamheden omvatten leadgeneratie, leadmanagement en leadverkoop. Dit was exact het onderwerp van de conferentie LeadsCon. Ik viel dan ook enorm met mijn neus in de boter toen ik, slechts 2 weken in mijn nieuwe functie, al mocht afreizen naar New York hiervoor. Hieronder een samenvatting van de presentatie van Jeff Lawson, CEO van Twillio en het panelgesprek ‘Email reinvented’. Voor mij de meest opvallende eye-openers van het programma.
-
Converteer en activeer met neuromarketing
Tijdens de Affiliate Dag heb ik een interessante sessie kunnen volgen van Roger Dooley. Hij is expert op het gebied van neuromarketing en schrijver van het boek Brainfluence - in aanloop naar de Affiliate Dag hadden we op Marketingfacts ook een interview met hem. Dooley trapte af door de huidige marketing een behoorlijke duw te geven: veel marketing faalt grotendeels. Hij baseerde dit op benchmarkcijfers: als je bijvoorbeeld naar e-mailmarketing kijkt, converteert gemiddeld maar 2%. Door het menselijk brein op een andere manier te stimuleren is het mogelijk deze cijfers te laten stijgen.
-
Wie zit er te wachten op sales-mensen?
Tijdens Fusion Marketing Experience 2012 in Antwerpen was voor mij één van de meest opvallende sprekers de Amerikaanse Kristin Zhivago. Zij is een Amerikaanse 'revenue coach', dat wil zeggen dat ze bedrijven helpt bij het verhogen van hun omzet. Haar blik op bedrijven, hun klanten en hun visie op elkaar was ronduit verfrissend te noemen.