De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.
-
European Marketing Agenda 2022
For the development of the present The European Marketing Agenda 2022 as a content concept and as a “red thread” for 2022, we have once again conducted an annual survey of almost 6,000 marketing and sales managers in Europe together with the European Marketing Confederation (EMC).
Lees verder » -
Return On Advertising Spend (ROAS)
Welke KPI’s zijn nu echt relevant voor het bepalen van het rendement van marketinginvesteringen? De werkgroep ROAS van BVA en IAB Nederland heeft een handboek gemaakt om marketeers hierbij te helpen.
Lees verder » -
The new science of online testing - Adobe
Succesvolle marketing combineert wetenschap met slimme ideeën, aldus Adobe. In het rapport Finding Eureka combineren ze de wetenschap rond testen met het uitvoeren van optimalisaties.
Lees verder » -
Adobe - Digital Trends Report 2016
De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld.
Lees verder » -
DDMA cookie compliance kit
De ACM waarschuwt websites die niet aan de cookiewet voldoen. De gemiddelde marketeer ziet door de bomen het bos niet meer: moet die toestemming nou impliciet, expliciet, uitdrukkelijk, geïnformeerd of ondubbelzinnig?
Lees verder » -
Data Protection-handboek
Vorige week heeft het Data Protection, Privacy and Security team de vierde editie van het online handboek Data Protection Laws of the World gepubliceerd. Dit handboek geeft een high level-overzicht van privacyregels in 77 landen.
Lees verder » -
Redefining Measurement from Awareness to Conversion
In deze whitepaper staat in het teken van programmatic marketing en de nieuwe customer journey. Nu 56 procent van alle interacties met klanten plaatsvinden tijdens een multi-event, multi-channel aankoopproces, moet ook programmatic adverteren hierin mee, en moeten markteers alle stappen van de customer journey begrijpen.
Lees verder » -
Handleiding privacyvriendelijk instellen van Google Analytics
Gebruikt u Google Analytics, dan verwerkt u met analytische cookies persoonsgegevens van uw websitebezoekers. Om Google Analytics privacyvriendelijk in te stellen, doorloopt u 4 stappen.
Lees verder » -
Privacyrapport 2014
Hoe staat het met het vertrouwen van consumenten als het gaat om het afstaan van hun persoonlijke gegevens aan bedrijven? MarketResponse heeft dit onderzocht en het resultaat is voor het bedrijfsleven niet erg gunstig. Dat vertrouwen is namelijk niet erg groot. Sterker nog, er heerst veel wantrouwen.
Lees verder » -
Cookie Compliance update oktober 2014
In deze gids zet IAB Nederland, aanvullend op de update van juni 2014, nogmaals op een rij aan welke voorwaarden het gebruik van cookies en het gebruik van data verzameld met behulp van cookies moeten voldoen. In de Cookie Compliance update oktober 2014 vind je uitleg over beide onderwerpen.
Lees verder »