De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.
-
De tweestrijd voor een MKB’er tussen de eigen website en opkomende marktplaatsen
De e-commercemarkt in Nederland blijft maar groeien. Elk jaar nemen de online bestedingen en het aantal online webshops toe. Dit zorgt voor een hevige online concurrentiestrijd. In de periode tussen 2013 en 2018 is er een groei geweest van 60 procent van het totale aantal webshops, waardoor het aantal Nederlandse webshops nu bijna 50.000 bedraagt (Bluebirdday, 2019). De klantreis van de Nederlandse consument naar online webshops begint vaak bij de belangrijkste zoekmachine Google met een 53 procent marktaandeel.
Lees verder » -
2016 State of Content Marketing Benchmark Report - Ascend2
Het produceren van relevante content voor prospects en klanten is de heilige graal van contentmarketing. Maar wat doen je collega-marketeers om die doelen te bereiken? Dit rapport bevat data, grafieken en inzichten gebaseerd op interviews met contentmarketeers uit alle windstreken van de wereld. Handig om te kijken hoe zij het doen, en als benchmark voor je eigen organisatie.
Lees verder » -
Digitale Marketingtransformatie - ShoppingTomorrow
De rollen van producenten, retailers en consumenten veranderen. Merkproducenten en retailers moeten transformeren. De bluepaper van de expertgroep Digitale Marketingtransformatie gaat in op tien lessen die de transformatie van de (marketing)organisatie kunnen vergemakkelijken.
Lees verder » -
Omnichannel Organisatie - ShoppingTomorrow
De expertgroep Omnichannel Organisatie geeft antwoord op de vraag: hoe leid je een organisatie succesvol naar een omnichannel toekomst? In de bluepaper worden de belangrijkste randvoorwaarden voor succesvolle veranderingen besproken. Aan de hand van deze randvoorwaarden is een checklist opgesteld voor de omnichannel programmamanager. Een handleiding voor omnichannel succes
Lees verder » -
Future City Center - ShoppingTomorrow
Er bestaat natuurlijk niet één consument. Om handvatten te bieden aan onder andere retailers hebben we typologieën ontwikkeld van de consument in 2030. Enerzijds is er het perspectief van waaruit de consument handelt en keuzes maakt: efficiëntie of gericht op beleving. Anderzijds is er de fysieke oriëntatie van de consument, of hij/zij nog naar de stad trekt om te winkelen of liever thuis blijft.
Lees verder » -
Revenue Optimization - Shopping Tomorrow
Nederlandse (online) retailers geven ongeveer zes keer zoveel geld uit aan zoekmachine-optimalisatiespecialisten dan aan conversie-optimalisatiespecialisten. Conversie-optimalisatie is voor veel retailers nog onbekend terrein en er is met name nog veel onwetendheid over hoe het toepasbaar is.
Lees verder » -
B2B Commerce - ShoppingTomorrow
Veel B2B-bedrijven zijn bezig met digitalisering, maar weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Ze kunnen veel leren van de B2C-retailers die ze voor zijn gegaan.
Lees verder » -
Finance & Payment - ShoppingTomorrow
Consumenten willen steeds meer betaalgemak. Daarnaast eisen ze een flexibele en snelle bezorging. Maar hoe houd je al deze extra keuzes betaalbaar? De expertgroep Finance & Payment inventariseerde de afwegingen die een webwinkelier moet maken.
Lees verder » -
Customer Service - ShoppingTomorrow
De expertgroep ‘Customer Service’ geeft antwoord op de vraag: hoe transformeert een huidige klantenservice naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?
Lees verder » -
Omnichannel Architectuur - ShoppingTomorrow
Hoe moet de ideale Omnichannel Architectuur eruit zien? In deze vraag beet de expertgroep Omnichannel Architectuur zich. De consument switcht gedachteloos tussen verkoopkanalen. Het uiteindelijke doel van een omnichannel architectuur is om de klant in alle kanalen optimaal te bedienen
Lees verder »