De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • YouTube Insights Q2 2014

    Passions and interests drive people’s lives and, of course, their purchases. In this issue of YouTube Insights, see how brands like Turkish Airlines and Unilever have leveraged this behavior to create even bigger fans.

    Lees verder »
  • TV Halfjaarrapport 2014

    De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 namelijk uitgekomen op € 476 miljoen. Dat is een stijging van bijna 7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zowel de spot (422 miljoen) als de non-spot bestedingen (54 miljoen) groeiden mede als gevolg van de herstellende economie.

    Lees verder »
  • Marktmonitor Video on Demand in Nederland H1 2014

    Eén derde van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand (VoD)-diensten van aanbieders zoals UPC, Ziggo en Netflix. Onder de 18- tot 35-jarigen is dat zelfs 45%. 78% van de Nederlanders die On Demand kijkt, kiest voor het zogenoemde pay per view.Daarbij rekenen zij de film of serie die zij op dat moment willen bekijken direct af.

    Lees verder »
  • Media: Tijd 2014 - Een nader blik op het scherm

    De Media:tijd data geeft inzicht in het aantal minuten dat besteed is aan een activiteit op een gemiddelde dag (=bestedingstijd) en in het aantal personen dat op een gemiddelde dag een bepaalde activiteit uitvoert (=%deelnemers). Deze presentatie is een samenvatting met extra analyses die in opdracht van SPOT door René van Beers van Tilburg University zijn uitgevoerd

    Lees verder »
  • 2014 World Cup: A Global Mobile Perspective

    Uit onderzoek dat verricht is onder de voetbalfans in diverse landen is gebleken dat mobile video een belangrijke motor is en een goed inkomstenbron. Meer dan twee derde (68 procent) is bereid te betalen voor video gerelateerde informatie via hun telefoon. Bovendien verwacht 66 procent hun opwinding en enthousiasme rond de FIFA World Cup toernooi te delen via social media.

    Lees verder »
  • Gebruik van online video in Nederland 2014

    Negen van de tien Nederlanders tussen de 14-65 jaar die online video kijken doen dit op primetime, zowel doordeweeks als in het weekend. Voor ruim de helft van de Nederlanders is het kijken naar online video op primetime een exclusieve activiteit. Vier van de tien combineren het met tv-kijken. De meeste online video’s worden thuis bekeken op pc of laptop en doorgaans alleen. Een kwart kijkt wel eens met partner en ongeveer één van de zeven met de kinderen. YouTube is de meest bezochte gratis site/app voor online video’s, gevolgd door Uitzending Gemist en Facebook. De meest gebruikte betaalde online videodiensten zijn Netflix, RTLXL en UPC. 

    Lees verder »
  • TV meest effectief en renderend advertentiemedium

    TV is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen. Ook levert TV de hoogste ROI op de reclame investering. Voor het onderzoek is € 2 miljard aan Engelse reclamebestedingen geanalyseerd. In totaal zijn 4.500 campagnes onderzocht van meer dan 100 grote Engelse adverteerders, voor tien verschillende branches, in de periode van 2008 tot en met 2014.

    Lees verder »
  • YouTube Insights Q1 2014

    Ze zijn gepassioneerd. Zij bepalen de trends. En wanneer ze een merk vinden die ze leuk, interessant of cool vinden dan vertellen ze hun vrienden erover. Het zijn de mensen van 18-34 jaar oud, en ze ademen YouTube. In deze editie van YouTube Insights laat Google zien hoe je op YouTube met deze groep in contact kan komen.

    Lees verder »
  • Kinderen & tv-reclame

    Met een kwalitatieve methode is onderzocht hoe kinderen en ouders tegenover tv-reclame staan, hoe zij hierop reageren en wat werkt in tv-commercials voor kinderen. Kinderen zijn geobserveerd tijdens het kijken naar tv-commercials en daarna is in een vraaggesprek met hen besproken wat zij hiervan vonden. Ook zijn er gesprekken geweest met ouders over hoe hun kinderen voor de tv zitten.

    Lees verder »
  • Video Ad Spend Study

    IAB en onderzoeksbureau Advertiser Perceptions hebben een enquête gehouden onder 297 leidinggevenden. Uit het onderzoek blijkt dat er een heersend optimisme is over digitale video. Bijna twee derde van de adverteerders (65%) anticipeert op het feit dat zij meer uitgeeft aan het adverteren voor digitale video in het komend jaar, dan dat zij deed in 2013, dit in tegenstelling tot tv-reclame.

    Lees verder »