De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Q2 2015 State of Mobile Commerce Report

    In het rapport komt naar voren dat mobiele apps bijna 50 procent van de mobiele transacties genereren voor sommige van de grootste ecommerce spelers die de gebruikerservaring van hun apps een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien een veel hogere conversie rates  dan mobiele browser of zelfs desktop. Ook toont het rapport aan dat 40% van de ecommerce transacties worden voltooid met meerdere devices. Smartphones, desktops en tablets worden gebruikt in verschillende combinaties om informatie over producten te verzamelen en in het maken van een beslissing over de aankoop hiervan. 

    Lees verder »
  • Mobile Payments Index Q2 2015

    Smartphones hebben hun voorsprong qua transactievolume. Hun aandeel steeg van 61,8% op alle mobiele transacties in het eerste kwartaal tot 64,1% in het tweede kwartaal. Deze stijging is niet louter aan de iPhone te wijten. Smartphones met Android blijven aan terrein winnen wat betreft het aantal mobiele transacties. In het tweede kwartaal van 2015 was er sprake van een stijging tot 28,3% (in het eerste kwartaal ging het om 27,2%). Het gebruik van tablets vertoonde daarentegen een daling: van 38,2% in het eerste kwartaal van 2015 naar 35,9% in juni 2015.

    Lees verder »
  • Monitor Jeugd en Media 2015

    Dit rapport brengt in beeld hoe jongeren media inzetten voor school en hobby’s, vooral digitale media als tablets, smartphones en laptops. De uitkomsten zijn representatief voor Nederlandse jongeren van 10 t/m 18 jaar. Jongeren van lagere onderwijsniveaus (vmbo basisberoepsgerichte en kaderberoepsgerichte leerwegen) lijken minder te profiteren van voordelen die media kunnen bieden voor schoolprestaties dan andere jongeren. 

    Lees verder »
  • Mobile Payments Index Q1 2015

    Volgens het onderzoek blijft het aantal mobiele internetbetalingen wereldwijd groeien. Zij vertegenwoordigden 27,2% van alle betalingstransacties in het eerste kwartaal van 2015: een stijging ten opzichte van de 25,8% in het traditionele drukke vierde kwartaal en een toename van maar liefst 39% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014.

    Lees verder »
  • Best of the Best Benchmark 2014

    Mobiel websitebezoek groeit in Europa sterker dan in Amerika. Gemiddeld is 35 procent van het verkeer afkomstig van smartphones en tablets. Bij voor mobiel geoptimaliseerde sites is dat bijna de helpt (49,2 procent). 

    Lees verder »
  • E-books in cijfers Q1 2015

    In het eerste kwartaal van 2015 verkocht de boekenbranche 22 procent meer digitale boeken dan het jaar ervoor. Daarmee is nu 5,2 procent van het totaal aantal verkochte boeken een digitaal boek.

    Lees verder »
  • State of Mobile Commerce Q1 2015

    De belangrijkste conclusie van dit rapport is dat mobile devices nu wereldwijd verantwoordelijk zijn voor één derde van alle eCommerce transacties. Over het algemeen groeit de smartphone uit als het dominante mobile device, ook in Nederland. Wat interessant om te zien is, is dat in Nederland nog steeds de overgrote mobiele aankopen via de tablet wordt gedaan, in tegenstelling tot veel andere markten. 

    Lees verder »
  • Mobiel shoppen in Europa en Noord-Amerika: kerncijfers en trends 2014-2015

    Nederlanders verwachten dit jaar bijna een vijfde (18,3%) van alle online aankopen via mobiele apparaten te doen, aldus onderzoek van ActiePagina.nl. De groei van uitgaven via smartphones is 78,9% (€0,68 miljard euro) in 2015, terwijl de uitgaven voor tablets naar verwachting groeien met 110,3% (€0,61 miljard euro). De meeste online bestedingen in Nederland worden in 2015 nog steeds via PC's gedaan (81,7%, tegenover 88,8% in 2014).

    Lees verder »
  • Sterke groei elektronisch betalen in Nederland in 2014

    Consumenten hebben nog nooit zo vaak als het afgelopen jaar met hun pinpas betaald of een iDEAL-betaling gedaan. Met een stijging van bijna 10% van het aantal pinbetalingen en ruim een kwart meer iDEAL-betalingen laten Nederlanders zien vertrouwen te hebben in elektronisch betalen. Betaalvereniging Nederland verwacht eveneens voor 2015 een sterke groei van elektronisch betalen. Onder andere door nieuwe ontwikkelingen zoals contactloos betalen, Retourpinnen, iDEAL mobiel en de introductie van elektronisch machtigen.

    Lees verder »
  • Agency Snapshot Study

    De helft van de Europese mediabureaus wil meer grip krijgen op het voldoen aan privacy (57 procent) en brand safety via mobiel (45 procent). Dat blijkt uit dit onderzoek naar de kennis en inzet van mobile advertising onder mediaburaus. Dit rapport bevat de data van Europese mediabureaus. 

    Lees verder »