De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • De tweestrijd voor een MKB’er tussen de eigen website en opkomende marktplaatsen

    De e-commercemarkt in Nederland blijft maar groeien. Elk jaar nemen de online bestedingen en het aantal online webshops toe. Dit zorgt voor een hevige online concurrentiestrijd. In de periode tussen 2013 en 2018 is er een groei geweest van 60 procent van het totale aantal webshops, waardoor het aantal Nederlandse webshops nu bijna 50.000 bedraagt (Bluebirdday, 2019). De klantreis van de Nederlandse consument naar online webshops begint vaak bij de belangrijkste zoekmachine Google met een 53 procent marktaandeel.

    Lees verder »
  • European Marketing Agenda 2020

    Marketing Agenda 2020 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. 

    Lees verder »