Marketing and the Connected Customer

  • Onderzoek
  • 686 X bekeken

In de hedendaagse markten worstelen veel bedrijven met het creëren van echte, concurrerende en duurzame waardevoorstellen voor hun klanten. Nieuwe concurrenten en disruptieve nieuwkomers maken het vaak moeilijk. Overleven in dergelijke omgevingen kan een uitdaging zijn. Vooruitgang in IT en sociale technologieën zijn belangrijke drijfveren geweest voor deze ontwikkelingen. Deze technologieën bieden echter geweldige mogelijkheden om om te gaan met wat op het eerste gezicht bedreigingen zijn.

Klanten willen steeds vaker deel uitmaken van het bedrijf en zijn processen voor waardecreatie. Sociale technologieën hebben geweldige mogelijkheden gecreëerd om de verbonden klant te betrekken. Dit vereist dat bedrijven de rol van hun klanten en de aard van het marketing- en waardecreatieproces opnieuw bekijken.

Het gaat niet langer om verzenden en duwen, maar om delen, interacteren en het opbouwen en koesteren van klantrelaties.

Het faciliteren in plaats van het domineren van de klantinteractieprocessen is vereist. Marketing en marketeers vormen de kern van de meest uitdagende en belangrijkste en meest impactvolle ontwikkelingen in markten en bedrijven. Degenen die dit begrijpen en dienovereenkomstig handelen zullen degenen zijn die met succes toekomstige markten domineren.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.