Search Automation 2020

Whitepaper van DDMA en IAB over zoektechniek

Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het searchlandschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook complexer geworden. Met als doel search-specialisten en marketeers te ondersteunen bij het automatiseren van searchstrategieën bieden brancheverenigingen DDMA en IAB Nederland de whitepaper 'Search Automation 2020'.

Als search-specialist heb je voldoende technische kennis en de juiste tooling nodig om campagnes succesvol te automatiseren. Vooruitgang op het gebied van mobile, multiscreen-gebruik, voice, ITP, GDPR en nieuwe producten van Google en Microsoft hebben het landschap namelijk overhoop gegooid. In de whitepaper lichten experts van DDMA en IAB met concrete voorbeelden toe hoe je het proces van search-campagnes opzetten kan automatiseren en wat daarvan de toegevoegde waarde is.

Parallel aan de ontwikkelingen rondom techniek loopt de opkomst van machine learning. Dit maakt beslissingen met ‘slimme’ strategieën exponentieel beter. Zo gebruiken biedstrategieën machine learning om voor elke zoekopdracht het aantal conversies of de conversiewaarde te maximaliseren. Het automatiseren van searchcampagnes gaat daarmee een stuk eenvoudiger.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.