-
Constantijn van Oranje (TechLeap): “Impuls nodig voor startup-scene in Nederland”
Onder de naam TechLeap krijgt StartupDelta dit jaar een nieuwe impuls. Een gesprek met prins Constantijn van Oranje, de speciale gezant van de startup-sector in Nederland, over innovatie, unicorns en het mondiale spel.
-
Kelvin Boerma (VEED) over de YouTube-business
Kelvin Boerma is mede-oprichter van Cinemates en VEED, maar beter bekend als vlogger Kalvijn. Hij heeft meer dan één miljoen abonnees op YouTube. Hoe ontwikkel je je van videomaker op een zolderkamer tot grote online programmamaker met een kantoor en personeel in Amsterdam? "De business is lucratief."
-
Ivo Roefs (Dutch Digital Agencies): “De meest succesvolle merken houden koers”
Tot voor kort was Ivo Roefs topman ('co-CEO') van een van Nederlands grootste reclamebureaus (DDB & Tribal). Nu is hij voorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA). Wat is zijn visie op de ontwikkelingen in de reclamewereld? En waar wil hij zich als voorzitter van deze branchevereniging annex kennisplatform de komende tijd vooral op richten? "Strategie is te theoretisch geworden."
-
Waarom investeert Ace & Tate in fysieke winkels?
Ace & Tate timmert als webwinkel voor brillen enorm aan de weg, maar groeit met name in de fysieke winkelstraat. Met dank aan een competitief aanbod: montuur, glazen op sterkte en een strak design voor nog geen honderd euro. Jaarlijks gaan er honderdduizende brillen over de toonbank. Het vijf jaar oude bedrijf opent winkels kriskras door Europa. Waarom investeren in retail? Remy Ludo Gieling (Sprout) in gesprek met oprichter Mark de Lange. "We zijn nog steeds digital-first."
-
Hanneke Stegweg (oprichter iLost): “Wij hebben de luxe dat we ons fundament kunnen verstevigen”
29.000 mensen heeft Hanneke Stegweg, oprichter iLost, al geholpen bij het terugvinden van verloren spullen; van portemonnee tot duur horloge. Hanneke: "Ik geloofde dat er eerlijke mensen bestaan en dat blijkt dus ook zo te zijn."