Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

7ditches

gerelateerde topics

  • ondernemen
  • ondernemers
  • interview
  • youtube
  • 7 ditches

7ditches experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 55

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’

    Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’

    Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel als geen ander. Sinds zijn zeventiende runt hij zijn social-marketingbureau GoSpooky. Hoe doet hij dat?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 25 juni 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 15768
      • 0
  • Dit is de eerste Nederlandse horecaformule die klimaatpositief gaat ondernemen

    Dit is de eerste Nederlandse horecaformule die klimaatpositief gaat ondernemen

    Alle locaties van yoghurtketen Yoghurt Barn sloten hun deuren in maart. Dat kostte heel veel omzet. Sinds gisteren zijn ze weer open. Hoe ziet oprichter Wouter Staal de toekomst van zijn bedrijf? In ieder geval klimaatpositief.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 2 juni 2020
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 4726
      • 0
  • Adriaan Mol (CEO Mollie): ‘We gaan momenteel als een malle’

    Adriaan Mol (CEO Mollie): ‘We gaan momenteel als een malle’

    Mollie is het Nederlandse bedrijf voor slimme (online) betaalproducten. Vooral nu, tijdens de coronacrisis, blijven de online betalingen pieken en hebben ze het drukker dan ooit. Hoe kan je in crisistijd positief blijven ondernemen? Ronnie Overgoor in gesprek met CEO en oprichter Adriaan Mol.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 5 mei 2020
    • Customer experience Innovatie
      • 12832
      • 0
  • Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’

    Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’

    De intelligente lockdown zorgt ervoor dat een groot deel van Nederland thuis aan het werken is en dat bedrijven (tijdelijk) dicht zijn, behalve online. Hoe maak je als ondernemer van jouw business een online succes? Tonny Loorbach schreef, samen met co-auteur Martijn van Tongeren, ‘De Online Marketing Tornado’. Een marketingbijbel over online ondernemen.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 28 april 2020
    • Search Innovatie
      • 7308
      • 1
  • Peter Minkjan (5PM): ‘YouTube is heel belangrijk als je wilt scoren in search’

    Peter Minkjan (5PM): ‘YouTube is heel belangrijk als je wilt scoren in search’

    YouTube is voor bedrijven enorm interessant en relevant, maar wordt niet altijd op de beste manier ingezet. Hoe word je succesvol op en door YouTube? Peter Minkjan (mede-eigenaar 5PM) ziet veel kansen in ‘help-content’. 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 24 maart 2020
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 5558
      • 0
  • “Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”

    “Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”

    “Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor tweedehands kleding United Wardrobe. “Het is triest dat er nog steeds zo massaal gekozen wordt voor goedkope – niet duurzame – kleding”. In gesprek met Verheul over de ontwikkelingen binnen de kledingmarkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 3 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5148
      • 2
  • “We gaan netflixen in de auto”

    “We gaan netflixen in de auto”

    In deze aflevering een gesprek met automotive business-consultant Jos van den Bergh over media, marketing en techniek in de autobranche. Wat zijn volgens Van den Bergh de belangrijkste ontwikkelingen?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 25 februari 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4182
      • 0
  • The Inner Circle wil elke seconde een date

    The Inner Circle wil elke seconde een date

    David Vermeulen is de oprichter van The Inner Circle, een dating platform voor ambitieuze mensen. Het platform tikt de twee miljoen leden aan, is actief in 25 landen en heeft een elitair imago. Waarom geloven ze er niet in om iedereen à la Tinder toe te laten?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 28 januari 2020
    • Social media
      • 10890
      • 0
  • Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?

    Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?

    José Woldring is oprichter van The Media Nanny, een bureau dat artiesten als Martin Garrix en David Guetta begeleidt op het gebied van PR en marketing. Hoe gaat dat in zijn werk?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 14 januari 2020
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 14146
      • 0
  • Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 7 januari 2020
    • E-business E-commerce
      • 11527
      • 0
  • Iris Enthoven (XITE, Concentrate Bold): “Televisie is magisch, maar YouTube heeft het bereik”

    Iris Enthoven (XITE, Concentrate Bold): “Televisie is magisch, maar YouTube heeft het bereik”

    Wie zijn de influencers in YouTube-marketing? Iris Enthoven heeft naam gemaakt als YouTuber en is bekend als presentator van XITE en Concentrate Bold. "Ik verwacht dat YouTube nog veel verder gaat groeien."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 17 december 2019
    • Social media Media
      • 24028
      • 0
  • Rogier IJzermans (Born05) over startups en voice

    Rogier IJzermans (Born05) over startups en voice

    Rogier IJzermans (oprichter Born05) heeft zijn bedrijf Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de voice-markt. Hoe heeft IJzermans zijn snelgroeiende bedrijf georganiseerd?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 10 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 7474
      • 0
  • Rianne Swierstra (founder Rianne S) over de merkbeleving van seksspeeltjes

    Rianne Swierstra (founder Rianne S) over de merkbeleving van seksspeeltjes

    Rianne Swierstra (oprichter Rianne S) verkoopt seksspeeltjes in meer dan 35 landen. Ook presenteert ze haar producten via HSN, een homeshopping network in Amerika, met een potentieel bereik van 80 miljoen huishoudens. Hoe ziet Swierstra haar positie in de markt van seksspeeltjes?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 3 december 2019
    • E-business E-commerce Loopbaan
      • 19096
      • 1
  • De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter

    De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter

    Met de oprichting van NewBe in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden, van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Hoe kijkt Koopman naar de positie van YouTube?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 19 november 2019
    • Social media Media
      • 7672
      • 1
  • Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging

    Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging

    In 2008 staat de wereld op de rand van een financiële meltdown. Notabene op de dag dat de Lehman Brothers failliet gaat, besluit Martijn Roordink de allereerste locatie van Spaces te openen. Heeft hij altijd zo’n goed gevoel voor timing? 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 12 november 2019
    • E-business Loopbaan
      • 4752
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you