-
Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’
Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel als geen ander. Sinds zijn zeventiende runt hij zijn social-marketingbureau GoSpooky. Hoe doet hij dat?
-
Dit is de eerste Nederlandse horecaformule die klimaatpositief gaat ondernemen
Alle locaties van yoghurtketen Yoghurt Barn sloten hun deuren in maart. Dat kostte heel veel omzet. Sinds gisteren zijn ze weer open. Hoe ziet oprichter Wouter Staal de toekomst van zijn bedrijf? In ieder geval klimaatpositief.
-
Adriaan Mol (CEO Mollie): ‘We gaan momenteel als een malle’
Mollie is het Nederlandse bedrijf voor slimme (online) betaalproducten. Vooral nu, tijdens de coronacrisis, blijven de online betalingen pieken en hebben ze het drukker dan ooit. Hoe kan je in crisistijd positief blijven ondernemen? Ronnie Overgoor in gesprek met CEO en oprichter Adriaan Mol.
-
Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’
De intelligente lockdown zorgt ervoor dat een groot deel van Nederland thuis aan het werken is en dat bedrijven (tijdelijk) dicht zijn, behalve online. Hoe maak je als ondernemer van jouw business een online succes? Tonny Loorbach schreef, samen met co-auteur Martijn van Tongeren, ‘De Online Marketing Tornado’. Een marketingbijbel over online ondernemen.
-
Peter Minkjan (5PM): ‘YouTube is heel belangrijk als je wilt scoren in search’
YouTube is voor bedrijven enorm interessant en relevant, maar wordt niet altijd op de beste manier ingezet. Hoe word je succesvol op en door YouTube? Peter Minkjan (mede-eigenaar 5PM) ziet veel kansen in ‘help-content’.
-
“Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”
“Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor tweedehands kleding United Wardrobe. “Het is triest dat er nog steeds zo massaal gekozen wordt voor goedkope – niet duurzame – kleding”. In gesprek met Verheul over de ontwikkelingen binnen de kledingmarkt.
-
“We gaan netflixen in de auto”
In deze aflevering een gesprek met automotive business-consultant Jos van den Bergh over media, marketing en techniek in de autobranche. Wat zijn volgens Van den Bergh de belangrijkste ontwikkelingen?
-
The Inner Circle wil elke seconde een date
David Vermeulen is de oprichter van The Inner Circle, een dating platform voor ambitieuze mensen. Het platform tikt de twee miljoen leden aan, is actief in 25 landen en heeft een elitair imago. Waarom geloven ze er niet in om iedereen à la Tinder toe te laten?
-
Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?
José Woldring is oprichter van The Media Nanny, een bureau dat artiesten als Martin Garrix en David Guetta begeleidt op het gebied van PR en marketing. Hoe gaat dat in zijn werk?
-
Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter
Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?
-
Iris Enthoven (XITE, Concentrate Bold): “Televisie is magisch, maar YouTube heeft het bereik”
Wie zijn de influencers in YouTube-marketing? Iris Enthoven heeft naam gemaakt als YouTuber en is bekend als presentator van XITE en Concentrate Bold. "Ik verwacht dat YouTube nog veel verder gaat groeien."
-
Rogier IJzermans (Born05) over startups en voice
Rogier IJzermans (oprichter Born05) heeft zijn bedrijf Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de voice-markt. Hoe heeft IJzermans zijn snelgroeiende bedrijf georganiseerd?
-
Rianne Swierstra (founder Rianne S) over de merkbeleving van seksspeeltjes
Rianne Swierstra (oprichter Rianne S) verkoopt seksspeeltjes in meer dan 35 landen. Ook presenteert ze haar producten via HSN, een homeshopping network in Amerika, met een potentieel bereik van 80 miljoen huishoudens. Hoe ziet Swierstra haar positie in de markt van seksspeeltjes?
-
De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter
Met de oprichting van NewBe in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden, van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Hoe kijkt Koopman naar de positie van YouTube?
-
Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging
In 2008 staat de wereld op de rand van een financiële meltdown. Notabene op de dag dat de Lehman Brothers failliet gaat, besluit Martijn Roordink de allereerste locatie van Spaces te openen. Heeft hij altijd zo’n goed gevoel voor timing?