Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Abn Amro

gerelateerde topics

  • banken
  • livestreaming
  • merkwaarde
  • interview
  • ces

abn amro experts

  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 2
  • Laurens Hoekstra
    Aantal blogs: 1
  • Olaf Ouwerkerk
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe transformeert ABN Amro zijn verzekeringstak naar een modern bedrijf?

    Hoe transformeert ABN Amro zijn verzekeringstak naar een modern bedrijf?

    Maud Martens van ABN Amro Verzekeringen was te gast in de podcast 'Klantcontact in de versnelling'. Na de podcast wilden we nog nét iets meer weten. De verzekeraar presteert naar behoren, klanten zijn tevreden, maar het management stelde zich toch de strategische vraag: zijn wij als bedrijf toekomstbestendig? Een gesprek over transformatie, de rol van leiderschap, hoe medewerkers betrokken worden en: heb je na de transformatie al je managers nog wel nodig?

    Lees verder »
    • Gretha de Groot (Klantenservice Federatie)
    • 1 november 2019
    • Customer experience
      • 7750
      • 0
  • Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: "Banking for better, for generations to come." Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks aan werken. Wat betekent purpose voor het merk ABN Amro en welke invloed hebben digitalisering en de opkomst van fintech-bedrijven? Hoe gaat de bank om met partnerships en wat is de toekomst van Tikkie? We vroegen het Ernst Boekhorst, Head of Brand, Sponsoring & Foundation bij ABN Amro.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 3 september 2019
    • Contentmarketing
      • 20942
      • 1
  • ABN Amro weet wat service is

    ABN Amro weet wat service is

    Zo nu en dan maak je iets mee dat je bijblijft, een situatie waarin je op een positieve manier bent verrast. Dat deed de klantenservice van ABN Amro-verzekeringen. Wat kunnen we daar als marketeers van leren?

    Lees verder »
    • Olaf Ouwerkerk (CX Circle)
    • 1 mei 2019
    • Customer experience
      • 15266
      • 0
  • Zo verdubbelden deze managers in 6 maanden de betrokkenheid van hun afdeling

    Zo verdubbelden deze managers in 6 maanden de betrokkenheid van hun afdeling

    Begin 2015 kregen drie managers, als nieuw team, een afdeling binnen ABN AMRO onder hun hoede. De afdeling was overladen met werk, er was een flinke achterstand en de stemming onder medewerkers was soms ronduit slecht. Het trio stak de koppen bij elkaar en kwam met een plan met een ambitieus doel: de afdeling moest de leukste plek om te werken worden binnen de bank. Met een simpele, maar effectieve, methode wisten ze de medewerkersbetrokkenheid op hun afdeling in een half jaar te verdubbelen. Aleksander Tchernov, een van de drie managers, vertelt hoe ze dat gedaan hebben en hoe hij dat nu met collega Maarten van Hoof vanuit hun startup 369Method ook bij andere organisaties doet.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 5 september 2017
    • Customer experience
      • 20540
      • 4
  • Jan-Pieter Schrier (ABN AMRO): “De stem van de klant is leidend voor ons”

    Jan-Pieter Schrier (ABN AMRO): “De stem van de klant is leidend voor ons”

    ABN AMRO is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een hypotheek én in het onderzoek naar het afsluiten van een lening. In deze blogpost een gesprek met Jan-Pieter Schrier, directeur e-commerce bij de financieel dienstverlener. Over snelheid behouden, fail-fast-principes, winnen en team empowerment, de digitale voorbeeldrol, sales en service die naar elkaar toegroeien en een toekomst vol 'fintech' en robots.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 11 januari 2017
    • E-business Brand design E-commerce
      • 18693
      • 1
  • Stephan Schroeders & Linda Daamen (ABN AMRO): “Het is ons ideaal om altijd relevant te zijn”

    Stephan Schroeders & Linda Daamen (ABN AMRO): “Het is ons ideaal om altijd relevant te zijn”

    ABN AMRO is de winnaar van het meest recente WUA! customer experience onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een lening. Stephan Schroeders is head of e-commerce productgroups Lenen & Hypotheken bij ABN AMRO en Linda Daamen is online sales specialist bij diezelfde bank. Een gesprek over digitaal bankieren en digitale transformatie, Tikkie en de rol van data en agile werken.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 14 juli 2016
    • E-business
      • 8649
      • 0
  • Dit is hoe ABN AMRO Periscope inzet
    • Online Video

    Dit is hoe ABN AMRO Periscope inzet

    Live online video is jarig, en st(r)eaming hot. Een klein jaar geleden schreef ik hier een artikel over de eerste live video campagne van Nederland. En onlangs zette ik voor een andere klant Periscope in om een ‘uitverkocht’ gratis B2B-evenement toch live aan te kunnen bieden aan de mensen die net te laat waren voor een kaartje. 

    Inmiddels lijken Meerkat en (vooral) Periscope mainstream media geworden. Grote en kleine bedrijven zetten het medium in om kennis te delen, jaarcijfers aan de buitenwereld te presenteren of een nieuw product te lanceren. Een van die bedrijven is ABN AMRO. Een van die bedrijven is ABN AMRO. Wat zijn hun ervaringen en tips?

    Lees verder »
    • Hans Kramer (so remarkable)
    • 17 februari 2016
    • Media Contentmarketing Innovatie
      • 17769
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you