-
Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?
Met de overname door het Franse Cafeyn kan Blendle voorlopig nog voortbestaan. Om levensvatbaar te worden moet het aantal abonnees in Nederland verdubbelen. Maar gaat dit lukken in het veranderde medialandschap? Of is Blendle definitief mislukt en wordt het tijd voor een alternatief?
-
FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle
Het tijdperk dat je voor een laag bedrag per maand 'alles' kon kijken (Netflix), luisteren (Spotify) of lezen (Blendle) is vanaf deze maand voorbij. Consumenten die 'alles' willen kunnen blijven zien, horen en lezen, zijn vanaf nu duurder uit en hebben meerdere apps nodig. Of gaan we genoegen nemen met een beperkter aanbod?
-
Rochdi Darrazi over de purpose van Boldking
Eigen frustratie is een mooie drijfveer voor de start van een bedrijf. Rochdi Darrazi begon in 2008 zijn hoofdhaar te verliezen. Zijn zoektocht naar een geschikt scheermes leverde veel frustratie op. De mesjes op de markt bleken ongeschikt voor rondingen en liepen snel vol wanneer er te veel haren geschoren moesten worden. Ruim tien jaar later verkoopt Rochdi Darrazi onder de naam Boldking zijn eigen scheermes. Dit is zijn ondernemersverhaal, over krimpende markten, groeiende teams en purpose-marketing.
-
Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?
In een poging om levensvatbaar te worden slaat nieuwsapp Blendle een nieuwe weg in: vanaf augustus stopt het met de verkoop van losse artikelen. Een vernieuwde versie van de abonnementsvorm, nu bekend als Blendle Premium, blijft over. Gaat het Blendle na vijf jaar pionieren lukken om hiermee levensvatbaar te worden? Kan Blende de concurrentie voorblijven van grote jongens als Google, Facebook en Apple en van nieuwkomers als Readly? Of vervreemdt Blendle zich met de nieuwe koers van de harde kern gebruikers waar het ooit allemaal mee begon en wordt het in de ogen van de consument 'vlees noch vis'?
-
Wat is het geheim achter het succes van Swapfiets?
Van Leeuwarden tot Antwerpen: het stikt plotseling van de fietsen met een felblauwe voorband. Het is geen nieuwe hipsterhype, maar het werk van Swapfiets, dat voor 15 euro per maand fietsen least en onderhoudt. In één jaar tijd ging het bedrijf van 150 naar 50.000 klanten en opende 26 dependances in steden in Nederland, België en Duitsland. Hoe wordt deze krankzinnige groei in goede banen geleid? Remy Ludo Gieling in gesprek met Dirk de Bruijn, oprichter van Swapfiets.
-
Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden?
Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar het is hard op weg winstgevend te worden. In aanloop naar het Spotify-persevenement op 24 april – waar naar verluidt innovaties en veranderingen gaan worden aangekondigd – neem ik je mee in de recente ontwikkelingen, van beursgang tot te verwachten nieuwe producten en abonnementen. Een Spotify-overzicht.
-
De nieuwe e-commercestrategie van HEMA: Meer Hema, abonnementen en een platform
Een frisse nieuwe website, same day pick-up in de winkels, snellere bezorging en een brug tussen online en offline middels een loyaliteitsprogramma. Meer Hema. Allemaal wapenfeiten van Hema in de afgelopen twaalf maanden. De keten heeft een enorme inhaalslag gemaakt met zijn e-commerce activiteiten, sinds kort aangestuurd door Raph Schröder. Een nieuw platform, personalisatie en abonnementsmodellen staan op de rol. "We willen alles heel goed aanpakken, dat kenmerkt de huidige koers."
-
Online abonnementen: uitdagingen en mogelijkheden
Inmiddels is het jaren geleden dat ECI begon met het maandelijks versturen van boeken. HelloFresh, Bloomon en BOLDKING hebben dat stokje inmiddels overgenomen. Moderne abonnementsmodellen zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de wereld van e-commerce.
-
Aan de slag met abonnementsmodellen: alles wat je moet weten over incassomachtigingen
Dat we tegenwoordig alles online doen, is gesneden koek. We bestellen online voor miljoenen euro’s aan producten en betalen die eenvoudig via iDEAL of achteraf betalen. We merken al enige tijd dat er een verschuiving plaatsvindt: het businessmodel van eenmalige aankopen verschuift steeds vaker naar het afsluiten van abonnementen. Een voordeel omdat wij als ondernemers gebaat zijn bij klantbehoud, echter soms ook een stuk ingewikkelder. Bij abonnementen zit de vork namelijk heel anders in de steel als het gaat om betalen.
Als ondernemer ben je verplicht om bij een automatische afschrijving een incassomachtiging te overleggen en dat is niet altijd even makkelijk. In dit artikel wil ik je wegwijs maken in de wereld van digitale incassomachtigingen, de bijbehorende mandaten en hun voor- en nadelen. Bovendien beschrijf ik het risico per mandaat en de kans op een Melding Onterechte Incasso (MOI).
-
Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters): “Een advocatuurplatform in abonnementsvorm”
Een advocaat die vindt dat veel juridisch werk straks door robots gedaan kan worden en graag de huidige advocatuur wil herdefiniëren. Dat is Piet-Hein Boekel. Hij richtte LegalMatters op, een online juridisch platform waar een bedrijf een abonnement op kan nemen voor 47 euro per maand. Boekel wil met LegalMatters een soort ‘juridische Google’ worden.
-
6 tips om te voorkomen dat je klanten opzeggen
Iedere marketeer droomt van een stabiele stroom van inkomsten. Daarom is het niet verwonderlijk dat steeds meer producten en diensten als een abonnement worden aangeboden. Tel maar even mee, hoeveel abonnementen heb jij? Je telefoon? Je televisie? Je auto? Je voedsel en fruit thuis of op het werk? Je muziek? Je scheermes? Je auto? Je lichaamsbeweging? Je huisdier? Je boxers? Essentieel voor al deze diensten is dat abonnees hun abonnement niet opzeggen of laten verlopen. Hoe je daar voor zorgt, lees je in dit artikel.
-
7 toepassingen van subscription e-commerce
Subscription e-commerce, het aanbieden van je producten of diensten in abonnementsvorm, wint steeds meer terrein in Nederland. In de Verenigde Staten is het al een zeer gewaardeerd en rendabel business model. Maar liefst 30 procent van de online shoppers in de Verenigde Staten heeft een online abonnement, zo stond onlangs in de Twinkle 100. Ondanks dat het subscription model vaak eenvoudig lijkt, zijn hier veel variaties op te bedenken. In dit artikel worden 7 toepassingen van het subscription model beschreven.