-
De marketingmix van Jumbo: televisie en online zijn samen onverslaanbaar
Hoewel niet meer de heilige graal is tv nog altijd springlevend als reclamemiddel, vindt Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred International. Dit bureau ontwikkelt sinds 2013 de commercials voor supermarkt Jumbo, met acteur Frank Lammers als familieman in de hoofdrol. Wel verschuift de marketingmix van Jumbo steeds meer naar online. De kunst schuilt in de koppeling. "Televisie gecombineerd met online video, dat scoort."
-
Alle reclame de wereld uit
Alle reclame de wereld uit, te beginnen met Amsterdam. Dat schijnt de insteek te zijn van hoofdstedelijk GroenLinks vanwege een discussie over digitale reclamezuilen van JCDecaux. Je kunt natuurlijk van mening zijn dat de wereld beter af is zonder reclame in het algemeen en buitenreclame in het bijzonder. Het is alleen de vraag hoe breed dat wordt gedragen. Tijd voor een heroverweging.
-
Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?
Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social advertiser?
-
De effectiviteit én uitdagingen van display advertising
Adblockers, de verschuiving naar mobiel: al tijden vormt de visibility, de zichtbaarheid dus, van display-ads een probleem. Hoe ga je daarmee om als adverteerder en als bureau? Dat was de centrale vraag tijdens de 58ste editie van Online Tuesday met verhalen van Nathalie Peters (IAB Nederland), Marcel Vogels (E2Mediagroup) en Marlies Willemsen (Dienst Publiek en Communicatie).