Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

A.I.

gerelateerde topics

  • artificial intelligence
  • kunstmatige intelligentie
  • artificiële intelligentie
  • technologie
  • virtual reality

ai experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 8
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 6

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Vergroot het geluk van zakelijke klanten

    Vergroot het geluk van zakelijke klanten

    Om eenzaamheid te overwinnen in deze periode van thuiswerken en het geluk te vergroten, kunnen we marketing- en salesprogramma’s opzetten die menselijke interactie voor de klanten bevorderen. En aangezien 84 procent van de klanten in een recent onderzoek 'State of Marketing 2020' aangeeft dat de ervaring die een bedrijf biedt even belangrijk is als zijn producten en diensten, is dit het moment om dergelijke activiteiten op te pakken. 

    Lees verder »
    • Ingrid Archer (B2B marketingbureau SPOTONVISION)
    • 12 november 2020
    • Customer experience Data analytics Innovatie
      • 3956
      • 0
  • Het vinden van nieuwe groeimarkten: het brein van de AI-marketeer

    Het vinden van nieuwe groeimarkten: het brein van de AI-marketeer

    Als ondernemer of strategisch marketeer houd jij je (als het goed is) minimaal de helft van je tijd bezig met de toekomst. Waar verwacht jij groei? Je verdiept je in relevante trends en ontwikkelingen en probeert daar chocola van te maken. Om op zijn best een voorspelling te kunnen doen: op welke product-marktcombinaties gaan wij inzetten? Klassiek portfoliomanagement dus. Juist hierin zit een beetje het probleem. 

    Lees verder »
    • Gerard-Pieter (IncOrange.io)
    • 15 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4302
      • 0
  • Merkvraag 18b: wat zijn de kansen en beperkingen van kunstmatige intelligentie?

    Merkvraag 18b: wat zijn de kansen en beperkingen van kunstmatige intelligentie?

    Wekelijks behandel ik een primaire vraag over merkstrategie. Dit is deel 2 van mijn artikel over merken en kunstmatige intelligentie (kunstmatige intelligentie of AI). Zoals beloofd, met zowel slimme innovaties als belangrijke beperkingen van AI: wat moet AI bijvoorbeeld met een man in een kippenpak?  

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 27 juli 2020
    • Data analytics Innovatie Brand management
      • 4788
      • 0
  • Merkvraag 18a: wat kan jouw merk met kunstmatige intelligentie?

    Merkvraag 18a: wat kan jouw merk met kunstmatige intelligentie?

    Wekelijks behandel ik een basale merkvraag op Marketingfacts. Deze gaat over kunstmatige intelligentie (artificial intellicence of AI). Dit onderwerp is veel in het nieuws en er zijn een boel spannende voorbeelden. Toch verscheen enkele dagen geleden het bericht dat Nederlandse investeringen in AI achterblijven. Een goed moment om jezelf af te vragen: wat kan ik als merkbouwer eigenlijk met AI?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 20 juli 2020
    • Innovatie Brand management
      • 5046
      • 0
  • Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 juni 2020
    • Advertising Media Innovatie
      • 7364
      • 0
  • ‘Waar is mijn pakketje?’

    ‘Waar is mijn pakketje?’

    Nu er door het coronavirus veel meer online wordt geshopt en pakketbezorgers hun uiterste best doen om hun capaciteit op te schroeven, is het des te belangrijker om als merk een goede ‘delivery experience’ te leveren. De impact van een goede klantervaring tijdens het leverproces is duidelijk. Want als een pakket niet tijdig wordt bezorgd, nemen consumenten contact op met de klantenservice van het bedrijf waar ze de order hebben geplaatst. Niet de vervoerder, maar het merk is verantwoordelijk voor duidelijke communicatie over bezorging naar de klant. 

    Lees verder »
    • Martine Niermans (Zendesk)
    • 11 juni 2020
    • Customer experience Innovatie
      • 6476
      • 0
  • Vier marketingtips om te overleven als kapper in de coronacrisis

    Vier marketingtips om te overleven als kapper in de coronacrisis

    De afgelopen weken zijn onduidelijk geweest voor iedereen die naar de kapper wil gaan, maar ook voor kapperszaken zelf. De impact van de coronacrisis op de kappersbranche is enorm. De sector verwacht 27 procent minder jaaromzet. Daarom een aantal marketingtips voor het succesvol (her)openen van een kapperszaak, met speciale aandacht voor Artificial Intelligence. Ook nuttig voor andere ondernemers.

    Lees verder »
    • Daan Koek (Aimy)
    • 11 april 2020
    • E-business Social media E-commerce
      • 45518
      • 6
  • De vierde media-revolutie draait om manipulatie

    De vierde media-revolutie draait om manipulatie

    Ieder nieuw type media veroorzaakt zijn eigen revolutie. Maar de nieuwste revolutie gaat echt alles op zijn kop zetten. Met synthetische media krijgt iedereen de mogelijkheid zijn eigen content en daarmee zijn eigen waarheid en realiteit te scheppen. Er is geen ‘medium’ en geen ‘message’ meer, de realiteit is zelf het medium geworden.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 13 maart 2020
    • Media Innovatie
      • 9064
      • 2
  • FutureWatch: wanneer gaan Amazon en Netflix de afkick-weken organiseren?

    FutureWatch: wanneer gaan Amazon en Netflix de afkick-weken organiseren?

    Marketeers doen er alles aan om hun producten zo goed mogelijk te verkopen en langdurige relaties op te bouwen met hun klanten. Met kunstmatige intelligentie, neuromarketing en andere nieuwe technieken worden daarvoor nieuwe mogelijkheden ontwikkeld. Als de beloftes van al deze technieken uitkomen, worden diensten in de toekomst net zo verslavend als roken, drinken en gamen. Welke verantwoordelijkheid hebben bedrijven en marketeers?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 22 januari 2020
    • Innovatie
      • 5734
      • 1
  • 2020: de start van het algoritme-decennium

    2020: de start van het algoritme-decennium

    Dat het komende decennium dé bloeiperiode wordt van algoritmes, had de naamgever ervan – Mohammed ibn Moesa al-Chwarizmi, door zijn Latijns sprekende vrienden 'Algoritmi' genoemd – nooit kunnen vermoeden. Maar algoritmes zijn al overal te vinden. Denk maar aan Spotify, Netflix, de aanbevelingen bij Bol.com, weersvoorspellingen, Siri, Uber of Google. Dat algoritmes betere beslissingen kunnen nemen bij rationele keuzes, staat inmiddels wel vast. De echte vooruitgang is mede afhankelijk van het vertrouwen in algoritmes bij het nemen van de meer menselijke beslissingen.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht / UTwente)
    • 27 december 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 11412
      • 0
  • De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 23028
      • 0
  • FutureWatch: who’s afraid of AI?

    FutureWatch: who’s afraid of AI?

    De mens is (instinctief) altijd bang geweest voor wat hij niet kon verklaren, waar hij geen controle over had of dat wat superieur is aan hemzelf. Dit vertaalde zich in verhalen en rituelen, en leidde tot bijgeloof en goddelijke aanbidding. Artificial Intelligence raakt ons mensen op al die drie punten – onverklaarbaarheid, gebrek aan controle en superioriteit – en roept daarom diezelfde angst en verheerlijking op. Zijn er slechts twee uitersten denkbaar?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 10 december 2019
    • Innovatie
      • 5572
      • 0
  • De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheids­be­gro­ting, de miljarden, miljarden en miljarden die we uitgeven, is het relatief een hele kleine uitgave". Zo kan je er ook naar kijken. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De Week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 november 2019
    • Social media Brand design Search Data analytics Innovatie
      • 7790
      • 0
  • Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    We kennen inmiddels allemaal het principe 'buyer persona': een manier om uit je doelgroep een archetype van de ideale potentiële klant te filteren. Buyer persona’s vertegenwoordigen de echte, levende en ademende personen uit die nogal brede doelgroep. En terwijl het gegeven persona an sich hypothetisch is, moet de informatie op basis waarvan hij of zij tot stand komt, dat absoluut níet zijn. Hoe interessant is het dat je nu persona's kunt maken op basis van wat echte klanten online delen? 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 21 oktober 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 11044
      • 3
  • Zeven inzichten van marketingbeurs DMEXCO

    Zeven inzichten van marketingbeurs DMEXCO

    Met meer dan 40.000 bezoekers is DMEXCO de grootste beurs voor marketingtechnologie in Europa. Net als vorig jaar kon ik het niet laten om tussen alle afspraken en gesprekken door zelf even een inventarisatie te maken van het aanbod op de beursvloer. Wat zijn de zeven belangrijkste takeaways van deze Keulse vakbeurs?

    Lees verder »
    • Matthias Meijer (e-Spirit)
    • 19 september 2019
    • E-business Mobile Data analytics E-commerce
      • 8294
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you